קריפטו

האם בורסת קריפטו תקנה אפליקציה למסחר במניות?

אחת מבורסות הקריפטו הגדולות בעולם שוקלת לרכוש את אפליקציית רובינהוד, שמציעה מסחר במניות ללא צורך לקנות מניות שלמות במאות דולרים ובעמלות אפסיות
יאיר מור | 
מניות (צילום vecteezy)
בורסת הקריפטו FTX בוחנת אפשרות לרכישת אפליקציית המסחר הפופולארית רובינהוד, כך מסרו אתמול (שני) גורמים בחברה הראשונה לבלומברג.
לפי המקורות, כרגע מתקיימים ב-FTX דיונים פנימיים באשר לאפשרות, וטרם נפתח מו"מ ישיר מול רובינהוד, כך שמדובר באפשרות תיאורטית למדי. עם זאת, בעלי FTX הוא מיליארדר הקריפטו סאם בנקמן-פריד, שבחודש שעבר הודיעה חברת אחזקות שבה הוא שולט, Emergent Fidelity Technologies, כי רכשה 7.6% ממניות רובינהוד תמורת סכום של 648 מיליון דולר – הודעה שהזניקה את מנייתה של האחרונה בכמעט 8%.
FTX היא בורסת קריפטו שהוקמה רק ב-2019, אך כבר הספיקה לעקוף כמעט את כל המתחרות הוותיקות יותר, ומדורגת כיום בעשירייה הראשונה של בורסות הקריפטו ברוב המדדים הקיימים – מספר המבקרים בשבוע, מחזור הפעולות היומי, ומדדי אמינות והשפעה שונים שנוצרו על ידי אתרי דירוג קריפטו. רובינהוד היא אפליקציה שמאפשרת לכל משתמש לפתוח חשבון למסחר ללא עמלות במיקרו-מניות – כלומר חלקי מניות, שלא דורשות רכישת מניה שלמה שעשויה לעלות מאות דולרים, אלא חלק מהמניה הרצויה לפי המחיר שהמשתמש מעוניין לשלם. היא הפכה ללהיט היסטרי בתקופת סגרי הקורונה, כאשר מיליוני עובדים הוצאו לחל"ת וחיפשו דרכים להעסיק את עצמם ולהרוויח כסף.
 
איחוד בין שתי החברות ייצור ישות שמציעה שירותי מסחר גם בנכסי קריפטו וגם במניות של ממש, בעמלות נמוכות עד אפסיות וללא צורך בסכום השקעה מינימלי גדול.
עם זאת, כאמור, כרגע מדובר בעיקר על אפשרות תיאורטית: מלבד העובדה שטרם הועברה הצעה רשמית, רוב מניות רובינהוד מוחזקות על ידי המייסד והמנכ"ל, ולאד טֶנֵייֶב, וסמנכ"ל היצירתיות, בַּייג'וּ בַּאט. אם השניים לא מעוניינים למכור – לאף הצעה של FTX אין סיכוי.
בנקמן פריד מסר בתגובה לבלומברג כי "אנו נרגשים מההזדמנויות העסקיות של רובינהוד והדרכים האפשריות שנוכל לחבור אליהם. אך משזה נאמר, אין שיחות מיזוג או רכישה פעילות מול רובינהוד" – או, במלים אחרות, הוא לא מכחיש אף מילה בדיווח. רובינהוד סירבה להגיב.
בעקבות הדיווח זינקה מניית רובינהוד ב-14% בוול-סטריט. בשעות המסחר המאוחר היא ירדה בחזרה בכ-3%. החברה איבדה ב-11 החודשים מאז הנפקתה שני שליש משוויה, וכעת הוא מוערך בכ-8 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה