קריפטו

נוכל הקריפטו יאבד את הסמארטפון, ביתו הפך למוקד הפגנות

לבית המשפט בניו-יורק הוגשה טיוטת הסכם חדש בין התביעה לעורכי דינו של סם בנקמן-פריד, שחשוד בשוד של מיליארדי דולרים ממשקיעי בורסת הקריפטו FTX. ההסכם יגביל את הגישה שלו לאינטרנט מחשש שהוא מנצל אותה לרעה. בינתיים, הבית שבו הוא יושב במעצר הפך למוקד להתקפות מצד משקיעים מאוכזבים שזורקים ביצים וגונבים מזכרות
יאיר מור | 
סם בנקמן פריד, מייסד FTX (צילום vecteezy, freepik, יוטיוב/ CNBC)
תנאי מעצר הבית של סם בנקמן-פריד (להלן: סב"פ) הולכים ומתקשחים, לאור הניצול לרעה שהוא עושה בהם כדי להמשיך להתנהג כאילו כלום לא קרה והוא עדיין אליל הקריפטו שהיה עד חודש נובמבר האחרון.
ביום שישי הגישה מחלקת המשפטים של ארה"ב לבית המשפט המחוזי בדרום ניו-יורק, המנהל את התביעה נגד סב"פ, מסמך שמציע להגביל את השימוש שלו במכשירים אלקטרוניים. הבקשה כוללת שלילת השימוש בסמארטפון לטובת טלפון "טיפש", או לפחות כזה שהגישה שלו לאנטרנט חסומה. בנוסף, הוא יקבל מחשב נייד שהגישה שלו לאינטרנט תוגבל לאתרים מסוימים בלבד, כמו נטפליקס, ספוטיפיי ושירות המשלוחים Doordash, לצד אתרי תקשורת כמו העיתונים המובילים. לפי CNN, עורכי דינו מסכימים לדרישות.
הסיבה להגבלות הללו, כידוע, היא הניצול הציני של סב"פ את מעצר הבית הנוח שהותר לו תמורת ערבות בגובה 250 מיליון דולר. סב"פ מתגורר עם הוריו בבית הפאר שלהם בקמפוס אוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה - הבית שבו גדל, ושאת הבעלות עליו, שאותה רכשו ב-1991, יאבדו הוריו אם יפר את תנאי המעצר, שכן הבית, ששוויו 3.5 מיליון דולר, שועבד לצורך הערבות. הוא מסתובב בו בחופשיות יחסית, מטייל בגינה עם הכלב שלו, ומתראיין לכל אמצעי תקשורת שרק מוכן לדבר איתו. הוא אף ניסה ליצור קשר עם שותפיו לפשע, לכאורה - מה שהוביל את התביעה ואפילו את השופט, לואיס קפלן, למתוח ביקורת על תנאי המעצר ולדרוש הקשחה משמעותית שלהם.
 
כעת, לפי אותה הצעה, כאמור, הוא יוגבל לגישה לשירותים מסוימים בלבד, והוריו ייאלצו להתחייב שלא לתת לו לגעת בשום מכשיר חכם אחר בבית. 
בינתיים, ביתה של משפחת סב"פ הפך למוקד עניין בקרב הסטודנטים בסטנפורד. סטודנט שהצליח למשוך 80,000 דולר מספר ימים לפני הקריסה סיפר לעיתונים וושינגטון פוסט וביזנס אינסיידר כי תלש לפני חודש וחצי שלט "המעבר סגור" שהוצב בכניסה לגינת הבית, לקח אותו לכנס קריפטו כדי להתפאר ב"מזכרת" שגנב מביתו של נוכל הקריפטו, ומאז מאוחסן השלט בארון שלו במעונות הסטודנטים. לפי דיווחים, קבוצת סטודנטים אחרת השליכה ביצים לעבר הבית. 
האוניברסיטה וסב"פ סירבו להגיב. 
סב"פ עצמו למד דווקא ב-MIT, בקצה הנגדי של ארה"ב - אך כאמור, הוא גדל בקמפוס סטנפורד. בימים האחרונים נחשף גם כי שני הערבים הנוספים לסב"פ מלבד הוריו הם אנשי האוניברסיטה - דיקן בית הספר למשפטים לשעבר לארי קריימר, ואדם שעובד כחוקר בכיר באוניברסיטה. 
רוב הסטודנטים שדיברו עם הפוסט אמרו שסב"פ פחות פוגע בתדמית המקומית מאשר אליזבת' הולמס, שבניגוד אליו למדה במוסד לפני שנשרה והקימה את סטארטאפ הביוטק תראנוס, שהתבררה לבסוף כתרמית ענק והובילה לגזר דין של 11 שנות מאסר על הולמס, שאותו תתחיל לרצות בחודש הבא, מייד לאחר שתלד את ילדה השני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה