קריפטו

סופו של נוכל הקריפטו? החבר שחלק איתו דירה מודה באשמה

חברו הקרוב של מייסד בורסת הקריפטו FTX מודה כי התבצעו בה פשעים, שכללו הונאה, הלבנת כספים והפעלת רשת אנשי קש להפרת חוקי התרומות הפוליטיות כדי לצבור השפעה על אנשי ציבור. כעת משתפים שלושת השותפים הקרובים ביותר של סם בנקמן-פריד פעולה עם הרשויות כדי להפליל את הבוס, בן הזוג והחבר לשעבר
יאיר מור | 
סם בנקמן פריד, מייסד FTX (צילום vecteezy, freepik, יוטיוב/ CNBC)
הרשת סביב סם בנקמן-פריד (להלן: סב"פ) מתהדקת: נישאד סינג, מי שנחשב אולי לאדם המקורב אליו ביותר מחוץ למשפחתו, הודה היום (שלישי) בשימוע בבית המשפט המחוזי במנהטן באשמה, וכך למעשה הפליל גם את סב"פ. 
סינג הואשם והודה בשישה סעיפי אישום: סעיף אחד של ביצוע הונאה על גבי תקשורת אלקטרונית ושישה סעיפי קשירת קשר - שלושה לביצוע הונאות (על גבי תקשורת אלקטרונית, בניירות ערך ובסחורות), אחד לביצוע הלבנת כספים ואחד להפרת חוק מימון הבחירות האמריקאי. כאמור, הוא הודה בכולם, בפני השופט לואיס קפלן, המנהל את כל ההליכים הפליליים הקשורים לבורסת הקריפטו FTX, שאותה ייסד וניהל סב"פ עד לפשיטת הרגל שלה בנובמבר האחרון
 
סינג למד בתיכון עם אחיו הצעיר של סב"פ, גבריאל. בהמשך הפך גם לחברו הקרוב מאוד של האח הבכור, הקים איתו את אלאמידה ואת FTX, עבד כמנהל ההנדסה באחרונה, כתב את קוד התוכנה שאיפשר לראשונה למשוך כספים מהאחרונה ללא כל מגבלות, ואף חלק עם סב"פ דירת פנטהאוז באיי בהאמה. 
הודאתו של סינג באשמה היא מכה קשה לסב"פ, שנראה שכל שותפיו לפשע מודים בכך שאכן היה כאן פשע, שכל משתתפיו ידעו על כך שהם מבצעים פשע. כזכור, בת זוגו לשעבר של סב"פ, קארולין אליסון, שניהלה את אלאמידה, וסמנכ"ל הטכנולוגיות של FTX גארי וואנג, הודו באשמה כבר בדצמבר, שבועות אחדים לאחר פיצוץ הפרשה. כעת מצטרף אליהם סינג, וסב"פ עצמו נותר היחיד שטוען שלא בוצע כאן כל פשע - לפחות לא במודע. סב"פ הואשם במקור בשמונה סעיפי אישום, אך בשבוע שעבר נוספו אליהם עוד ארבעה לאחר שהתברר כי הפעיל כמה ממקורביו כאנשי קש להפרת חוקי מימון הבחירות. אחד מאותם ארבעה היה סינג, שתרם במקום סב"פ 8 מיליון דולר למועמדים בבחירות האמצע בארה"ב, מהם 1.1 מיליון דולר לארגון שמטרתו קידום מועמדים להט"בים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה