קריפטו

הקריפטו מחוסל? הבורסה השנייה בגודלה בעולם פושטת רגל

קבוצת FTX הודיעה כי הגישה מסמכים לפתיחה בהליך פשיטת רגל, והמייסד שלה 'התפטר' – אם כי לפי כל הסימנים הוא נבעט החוצה לצד מקורביו. כעת מבטיח המחליף שלו למצוא דרך לשלם את חובות החברה ולהחזיר למשקיעים הרבים בה את כספם

יאיר מור | 
סאם בנקמן פריד (צילום shutterstock, יוטיוב/ David Rubenstein)
זעזוע בעולם הקריפטו: בורסת FTX, הבורסה השנייה בגודלה בעולם למסחר במטבעות דיגיטליים, הגישה אתמול (שישי) בארה"ב מסמכים לפתיחה בהליך פשיטת רגל, כך הודיעה החברה בטוויטר דקות בודדות לפני כניסת השבת בישראל. בקשת פשיטת הרגל תקפה כמעט ל-130 חברות-בנות של קבוצת FTX, שהן כמעט כל הקבוצה מלבד כמה יחידות שוליות כמו הבורסה שלה באוסטרליה.
לפי ההודעה, מייסד FTX, סם בנקמן פריד, התפטר "ויישאר כדי לסייע במעבר מסודר" – אך לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית, בימים האחרונים 'ברח' בנקמן-פריד לאיי בהאמה, ואף הזמין לשם את אנת'וני סקארמוצ'י, לשעבר מנהל התקשורת של דונלד טראמפ וכיום מנהל קרן השקעות ששקלה השקעת עתק ב-FTX, כדי לסייע לו לבחון את האפשרויות העומדות בפניו. בנוסף, בכיר שבנקמן-פריד ביקש למנות ליו"ר נדחה על הסף, ולמרות שהחברה טענה בהודעתה כי הדבר נעשה "מסיבות שאינן קשורות כלל לתפקידו ב-FTX ומנכ"לה לשעבר" – יש סיבה טוב מאוד לחשוד שכל מקורבי מיליארדר הקריפטו הצעיר נחשבים כעת ללא רצויים בחברה שקרסה בעקבות הטעויות שלו, שבחלקן הודה ביום חמישי.
 
במקום בנקמן-פריד מונה ג'ון ג'יי. ריי השלישי למנכ"ל החברה, והבטיח בהודעה כי מדובר ב"הזדמנות להעריך את המצב ולפתח תהליך למיקסום החזרים למחזיקי הערך (...) לטובת כל מחזיקי המניות". לפי המסמכים שהגיעו לידי רשת הטלוויזיה הכלכלית CNBC, לחברה יותר מ-100,000 נושים.
 
ריי הוסיף כי "אנו הולכים לבצע את המאמץ בגילוי, יסודיות ושקיפות. לקבוצת FTX נכסים רבי-ערך שיכולים להתנהל באופן יעיל רק בתהליך מסודר ומשותף". הנכסים המדוברים מוערכים ב-10 עד 50 מיליארד דולר, וחובותיה של הקבוצה מוערכים אף הם בסכום דומה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה