קריפטו

"נוכל הקריפטו" הוחזר לארה"ב – ושוחרר בערבות מטורפת

מייסד בורסת הקריפטו FTX, סם בנקמן-פריד, הגיע לארה"ב כדי לעמוד לדין על גניבת לפחות 8 מיליארד דולר מגולשים שביקשו להשקיע במטבעות קריפטו, והתביעה דרשה ממנו להפקיד ערבות בסכום גבוה פי 1,000 משותפיו לפשע
יאיר מור | 
סם בנקמן פריד, מייסד FTX (צילום vecteezy, freepik, יוטיוב/ CNBC)
סם בנקמן-פריד (להלן: סב"פ), מייסד בורסת הקריפטו FTX, הגיע אמש (חמישי) לפי שעון ישראל לבית המשפט הפדרלי בניו-יורק, כחודש וחצי לאחר שהחברה שלו הדיחה אותו והודיעה על פשיטת רגל ושבוע וחצי לאחר מעצרו באיי בהאמה. זאת לאחר שהועבר מאיי בהאמה שמדרום לחוף פלורידה לניו-יורק בלילה הקודם לפי שעון החוף המזרחי, בעקבות ויתורו על הזכות להיאבק נגד הסגרתו למדינה.
התובע מטעם המחוז הדרומי של ניו-יורק, ניקולאס רוס, הציג את תנאי התביעה לשחרורו של בנקמן-פריד בערבות – הסכם שכפי שכתבנו שלשום ככל הנראה הושג עוד בזמן שהייתו של סב"פ בבהאמה, כתנאי לזירוז ההסכמה להסגרה: סב"פ ייאלץ להפקיד חבילת ערבונות בגובה מטורף של 250 מיליון דולר, לשהות במעצר בית ולהיות נתון לניטור מיקום תמידי. ליתר ביטחון, הוא גם ימסור את דרכונו.
 
השופט, גבריאל גורנשטיין, אישר את ההסכם, וגם פרקליטו של סב"פ בניו-יורק, מארק כהן, אמר שהתנאים מקובלים עליהם.
כזכור, אתמול דיווחנו כי שני שותפיו הבכירים של סב"פ לפשע, קארולין אליסון וגרי וואנג, שוחררו בערבות בגובה אלפית בלבד מזו שנקבעה לבוס-לשעבר: 250,000 דולר לכל אחד. בנוסף, בשעות האחרונות נחשף כי הסדר הטיעון של אליסון – ויש להניח שגם זה של וואנג, שמואשם בפחות סעיפי אישום – כלל ויתור מוחלט של התביעה בניו-יורק על משפט לשניים על עבירות ההונאה שבהן הודו כל עוד ישתפו פעולה עם הרשויות כדי להפליל את סב"פ וישלמו פיצויים לקרבנות הפשע – משקיעי FTX. העבירות היחידות עליהן יישפטו בניו-יורק הן עבירות מס. עם זאת, ההסכם לא מונע מרשויות אחרות להעמיד את השניים לדין – והרשות לניירות ערך ובורסות (SEC) כבר הזדרזה לעשות זאת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה