קריפטו

נוכל הקריפטו מסתבך: התביעה מבקשת להחמיר את תנאי המעצר

התובע המחוזי בדרום ניו-יורק הגיש בקשה להוסיף באופן רטרואקטיבי מגבלות חדשות למעצר הבית של סם בנקמן-פריד, לאחר שהתברר כי הוא מנסה ליצור קשר עם עדים פוטנציאליים נגדו ולהשפיע את עדותם
יאיר מור | 
סם בנקמן פריד, מייסד FTX (צילום vecteezy, freepik, יוטיוב/ CNBC)
בקשה חריגה הוגשה בסוף השבוע לבית המשפט בניו-יורק על ידי התביעה המקומית: התובעים דרשו מהשופט, לואיס קפלן, לשנות את תנאי השחרור בערבות של סם בנקמן-פריד (להלן: סב"פ), מייסד בורסת הקריפטו FTX. 
לדברי התביעה, לאחרונה ניסה סב"פ ליצור קשר עם עד מפתח מרכזי נגדו - ריין מילר. מילר נשכר על ידי סב"פ לתפקיד היועמ"ש של FTX ארה"ב, לאחר שעבד במשרד עורכי הדין המייצג עדיין את הבורסה בהליכי פשיטת הרגל שלה, שהחלו בנובמבר האחרון בהדחתו של סב"פ; בנציבות לסחר בסחורות עתידיות (CFTC), שתבעה את סב"פ; וכיועץ לגרי גנסלר, שעומד כעת בראש הנציבות לניירות ערך ובורסות (SEC), שגם היא הגישה כתב אישום נגד סב"פ. 
 
לפי הבקשה שהוגשה לבית המשפט, הפנייה נעשתה גם במייל וגם באמצעות אפליקציית התקשורת המוצפנת סיגנל, ותוכנה "רמז למאמץ להשפיע על עדותו האפשרית" של מילר. מילר הוא אחד הבכירים לשעבר בחברה שחתמו על הסכמי שיתוף פעולה עם התביעה, ולכן מן הסתם ישמשו עדים מטעמה נגד הבוס לשעבר. זאת מעבר לקשרים הרבים שלו בגופים שמולם מסוכסך כעת סב"פ. 
לכן, ביקשה התביעה מהשופט קפלן להוסיף באופן רטרואקטיבי לתנאי השחרור בערבות של סב"פ איסור ליצור קשר עם עמיתיו לשעבר ועם עובדי FTX בהווה, כמו גם איסור על שימוש באפליקציית סיגנל. לא ברור איך בכלל ניתן לאכוף איסור כזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה