דיגיטל וטק

טיקטוק נגד הבינה המלאכותית: כך ינסו להילחם בתכנים מזויפים

ברקע עליית המדרגה ביכולת הבינה המלאכותית להיראות ריאליסטית, בטיקטוק השכילו להבין כי עליהם לפעול ליצירת הבדלה בין תכנים אמיתיים לבין כאלו שנוצרו בידי מחשב, כלומר בידי בינה מלאכותית. לשם כך, הם מתכננים לסמן תמונות וסרטונים כאלו באמצעות תיוג מיוחד שיופק בטכנולוגיית Content Credentials
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום pixabay, shutterstock)
בשנים האחרונות חלה מהפכה בעולם הבינה המלאכותית, כאשר נהיה קשה יותר להבחין בין יצירות (תמונות, סרטונים וכו') שנוצרו בידי אדם, לבין כאלו שנוצרו בידי מחשב. בטיקטוק (אחת מהרשתות החברתיות הגדולות בעולם) השכילו להבין את הבעיה, והודיעו על פיצ'ר מיוחד שינסה להילחם בה.
באפליקציה מתכננים לסמן תכנים אשר נוצרו באמצעות בינה מלאכותית באמצעות "סימן מים" שיופק בטכנולוגיית Content Credentials, על פי דיווח של סוכנות רויטרס. בהודעה מטעם החברה נכתב: "AI מאפשרת הזדמנויות יצירתיות מדהימות, אבל עלולה לבלבל או להטעות את המשתמשים אם הם לא יודעים שהתוכן נוצר באמצעות בינה מלאכותית. התיוג יסייע להבהיר זאת". חשוב לציין כי בטיקטוק כבר מסמנים תכנים אשר נוצרו באמצעות AI דרך האפליקציה עצמה, אך הדבר עדיין לא קיים בנוגע לתכנים שנוצרו דרך "אפליקציות צד" נוספות.
 
אחת התופעות המכוערות אליהן נחשפנו היא הפצה של תמונות או סרטוני עירום מזויפים לגמרי של מפורסמים וכוכבי רשת, כפי שקרה לטיילור סוויפט, למשל. בנוסף, שחקנים רבים בהוליווד הביעו חשש מפני היכולת להשתמש בדמותם באמצעות מחשב בלבד, וכך למעשה לא יקבלו את התמלוגים המגיעים להם על השתתפות בסרטים או סדרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה