בארץ

"מערכה עוצמתית - רק עניין של זמן": כך ישראל מתכוננת לתרחיש האימים

השרה מירי רגב הורתה על קיום תרגיל "משחק מלחמה", במטרה לבחון את מהירות המענה של הגורמים האחראיים (משרד התחבורה, רשות החירום הלאומית ועוד) במצב שבו תיפתח מערכה רב זירתית. מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, מסר: "עלינו להיות ערוכים, בצורה המיטבית ביותר"
מערכת ice | 
כוחות צה"ל בעזה (צילום דובר צה"ל)
במקביל לחשש כי בעתיד תיפתח מערכה רב-זירתית רחבה, משרד התחבורה, רשות החירום הלאומית וחברת התשתיות של המשרד תרגלו "משחק מלחמה" בשביל לבחון את מהירות המענה לאתגרים שונים שעשויים לפגוש את ישראל במצב אמת. התרגיל נערך בהנחיית השרה מירי רגב כחלק מתהליך הפקת לקחים וההיערכות באוויר, בים והיבשה למצב של מערכה כוללת. נזכיר כי זו בהחלט אינה הפעם הראשונה אשר רגב הורתה לערוך תרגיל בנושא.
בתרגיל נכחו מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה זקן, ראש רשות החירום הלאומית יורם לרדו, יו"ר חברת נתיבי ישראל יגאל עמדי ועוד בכירים נוספים. במהלך התרגיל, נבחנן המענה המשולב של חברות תשתיות הדרכים למלחמה רב זירתית, לצד שיתוף הפעולה בין כלל הגופים והארגונים האחראיים. כמו כן, ניתן דגש על מתן הסברה לציבור, שמירה על חוסן שרשרת האספקה וכן רציפות תפקודית של חברת תשתיות הדרכים.
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, מסר: "לצד ההצלחות במלחמה, האיומים על מדינת ישראל מתעצמים ואנחנו חייבים להיות מוכנים לכל תרחיש. זוהי מטרתו של התרגיל בתרחיש הרב-זירתי שאנחנו עורכים כאן היום. לחברת נתיבי ישראל ולחברות היה ויהיה תפקיד מרכזי בתרחיש כזה. מערכה רחבת היקף בגזרה הצפונית, שצפויה לפי כל ההערכות להיות עוצמתית, היא לדעת רבים רק שאלה של זמן, ועלינו להיות ערוכים, בצורה המיטבית ביותר".
יגאל עמדי, יו"ר הדירקטוריון חברת נתיבי ישראל, מסר כי המוכנות לחירום היא חשובה להתמודדותה של המדיה עם מגוון רחב של איומים וסיכונים. "אנו עסוקים לילות כימים על מנת לשפר את מוכנות החברה לתרחישים השונים ולאתגרים שיעמדו לפתחנו במלחמה רב זירתית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה