דיגיטל וטק

האוויר נקי? סטארטאפ ישראלי נכנס לטלפונים של עשרות מיליוני משתמשים בעולם

BreezoMeter תספק מידע על איכות האוויר למשתמשי אפליקציית מזג האוויר של Yahoo, במסגרת שותפות עם הענקית האמריקאית Verizon Media. עד כה גייסה החברה 15 מיליון דולר משורת משקיעים מובילים
שרון טל | 
גישה לנתוני זיהום אוויר מבוססי מיקום (צילום freepik, פלאש90/דוד כהן)
הסטארטאפ הישראלי BreezoMeter, המספק מידע על זיהום סביבתי אונליין, הודיע על שותפות עם הענקית האמריקאית Verizon Media, מובילה עולמית בסחר ותוכן המחזיקה בבעלותה מותגים כמו Yahoo, אתר הטכנולוגיה TechCrunch ו-RYOT.
החברה תספק לעשרות מיליוני משתמשים באפליקציית מזג האוויר של Yahoo גישה לנתוני זיהום אוויר מבוססי מיקום. הכלי החדש שישולב באפליקציה של Yahoo מגדיל משמעותית את היקף המידע הזמין למשתמשים, הנחוץ להם כדי לקבל החלטות המפחיתות את החשיפה שלהם לזיהום אוויר מסוכן, כל זאת במטרה לשמור על בריאותם.
וירוס הקורונה ואירועי שריפות הענק בשנים האחרונות העלו לאור הזרקורים את נושא החשיפה לזיהום אוויר. הציבור מודע כיום הרבה יותר מבעבר, למזהמים שנמצאים באוויר שהוא נושם, והוא מעוניין בפתרונות שיסייעו לו לנהל את החשיפה שלו לזיהום אוויר. כעת, BreezoMeter יחד עם Verizon Media מעניקות מענה לצורך הזה.
הטכנולוגיה של BreezoMeter מתבססת על אלגוריתמי חיזוי של פיזור מזהמים באמצעות למידת מכונה (machine learning) שלוקחים בחשבון מידע המתקבל בזמן אמת מעשרות אלפי תחנות מדידה ברחבי בעולם, בשילוב עם מידע מטאורולוגי, מידע לווייני, נתוני זמן אמת על תחבורה, ואף דיווחים על שריפות. בצורה זו, האלגוריתמים שפיתחה החברה מאפשרים לה לחזות את רמת איכות האוויר בדיוק מירבי וברזולוציה של עד מטרים בודדים.
עשרות מיליוני משתמשים בכל העולם משתמשים באפליקציית מזג האוויר של Yahoo, וכעת הם יוכלו ליהנות ממידע על רמת איכות האוויר ומטיפים כיצד הם יכולים לשמור על בריאותם, בכל מקום בעולם. 
המשתמשים של !Yahoo גם יוכלו לקבל התראות באמצעות האפליקציה כשאיכות האוויר היא נמוכה, כך היא תוכל להמליץ להם למשל להפחית את השהייה מחוץ לבית שהתנאים אינם טובים. העדכונים העתידיים יכילו פיצ'רים שיאפשרו למשתמשים לקבל מידע רב ורחב יותר מזה שקיים כיום.
"הפקת תובנות על איכות האוויר באפליקציית מזג האוויר של !Yahoo היא לא רק זכות גדולה, אלא ההגשמה הגדולה ביותר של המטרות של BreezoMeter - סיוע לשמירה על הבריאות עבור מיליוני בני אדם ברחבי העולם שעלולים להיות חשופים למפגעי זיהום האוויר", אמר רן קורבר, מנכ"ל ומייסד שותף ב-BreezoMeter.
רן קורבר, מנכ"ל ומייסד שותף ב-BreezoMeter. צילום: יח"צ
"על ידי אספקה של מידע מדויק ומידע סביבתי שניתן לפעול על פיו, אנחנו לא מספקים רק שכבה נוספת של נתונים לאפליקציית מזג האוויר של Yahoo, אלא אנחנו מעודדים מיליוני בני אדם לקבל החלטות בריאות יותר ומודעות יותר על בסיס יומי ואפילו שעתי", מסביר קורבר.
בריזומטר מנגישה גם מידע בנוגע לאלרגנים ושריפות באמצעות API לחברות העוסקות בבתים חכמים, רכבים ואפליקציות בריאות. בין לקוחות החברה חברות ענק כגון: AstraZeneca, Bosch , Loreal, Dyson ,Amway ועוד רבים.  עד כה BreezoMeter גייסה כ-15 מיליון דולר ובין המשקיעים שלה הינם קרנות מובילות כגון: JumpSpeed Ventures, SeediL, Entree Capital ו-idinvest Partners.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה