דיגיטל וטק

אפל הורגת את הסיסמאות - אבל יש קאצ' ענק

החברה הכריזה שתתחיל להציע למשתמשים להירשם לשירותים בלי סיסמאות בכלל, בעזרת החיישנים הביומטריים במכשירים שלה. הבעיה: אם תרצו להחליף מכשירים, אתם יכולים לשכוח מהחשבונות שלכם
יאיר מור | 
התחברות לאתר אינטרנט (צילום Istock)
כנס המפתחים השנתי של אפל שם השנה דגש גדול על פרטיות, וכחלק מכך הודיעה החברה כי היא מתכוונת לאפשר בקרוב למשתמשים להירשם ולהתחבר לחשבונות ללא צורך בסיסמאות כלל.
המהלך, שהוכרז בסוף השבוע, מתבסס על מה שנקרא Passkeys - מעין סיסמאות נסתרות שנוצרות על ידי המכשיר ולא המשתמש, ונשמרות באופן מוצפן כך שהגישה אליהן אפשרית אך ורק לאחר זיהוי המשתמש על ידי אחד מאמצעי האבטחה במכשיר. הן נשמרות בשירות iCloud Keychain, כך שהן מסתנכרנות בין כל המכשירים של אפל המחוברים לחשבון המשתמש.
לפי החברה, משתמשים יוכלו להירשם לאתרים ושירותים על ידי בחירת שם משתמש ואז סריקת האצבע או הפנים באמצעות החיישן המובנה במכשיר שלו. לאחר מכן המכשיר ייצור סיסמא מאובטחת שהמשתמש לא צריך לדעת, ובכל פעם שהוא ינסה להתחבר לשירות ויבצע סריקה ביומטרית לזיהוי היא תשוחזר ותוזן באופן שקוף, שהמשתמש כלל אינו רואה.
מצד אחד, מדובר במהלך מבורך שיאפשר לכל בל אייפון, אייפד או מק ליהנות מחשבונות מאובטחים כמעט ללא כל סכנה לפריצה ללא צורך בזכירת סיסמאות. אבל מצד שני, לשיטה בה אפל מאפשרת זאת יש חיסרון אחד גדול מאוד: היא עובדת רק על מכשירי אפל. במלים אחרות: משתמש שיש ברשותו גם אייפון וגם מכשיר אנדרואיד - לא יוכל להתחבר לחשבונות שלו מהאחרון. מחשבים המריצים את Windows יוכלו להתחבר לחשבונות שנוצרו כך, אך רק לאחר התקנת תוכנת iCloud ותוסף לדפדפן שאחראים על סנכרון הסיסמאות. ואם המשתמש מחליט לסגור את חשבון אפל שלו - כל החשבונות האחרים שנפתחו דרכו יורדים לטמיון.
השירות יהיה זמין בגרסה ניסיונית החל מסוף השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה