דיגיטל וטק

הגירה המונית של כורי קריפטו מסין, המטבעות הדיגיטליים בירידה

המגבלות שהחלה סין להטיל על כריית ביטקוין ומטבעות וירטואליים אחרים גורמות לעוסקים בתעשייה הזו לחפש מקומות ידידותיים יותר. מי המדינות שצפויות להרוויח?
יאיר מור |  2
האקר אילוסטרציה (צילום מערכת אייס, freepik)
הבהלה לביטקוין: המוני כורי מטבעות קריפטוגרפיים מסין מחפשים כעת בית חדש במדינות אחרות, בעקבות המתקפה של המדינה נגד אחת התעשיות הפורחות ביותר בה.
ניק קארטר, מייסד שותף של Castle Island Ventures, אמר השבוע ל-CNBC: "בהינתן הירידה בקצב ההאש, סביר שמערכות (כרייה) מכובות ברחבי המדינה". כשהוא מדבר על קצב ההאש, הוא מתכוון לסך כל כוח העיבוד בעולם שמושקע בכריית מטבעות וירטואליים כגון ביטקוין, את'ריום ודומיהם. בחודשים האחרונים דיווחו גופים שונים שעוקבים אחר חלוקת כוח העיבוד הזה בין מדינות על כך שסין, שהיתה אחראית לכ-60% ממנו, ירדה ל-50% בלבד. לדברי קארטר, לפחות מחצית מהכורים בסין צפויים לעזוב את המדינה בשנים הקרובות ולעבור למרכז אסיה, מזרח וצפון אירופה וארה"ב.
ברנדון ארוונאגי, מהנדס אבטחה לשעבר ב-Gemini, בורסת הביטקוין של התאומים ווינקלווס שטוענים כי המציאו את פייסבוק, טען באותה כתבה כי ארה"ב עשויה להיות המרוויחה העיקרית של המגמה: "אתם הולכים לראות מעבר דרמטי במהלך החודשים הבאים. יש לנו מושלים כמו גרג אבוט בטקסס, המקדמים כרייה. זה הולך להפוך לתעשייה של ממש בארה"ב, וזה הולך להיות מדהים".
כזכור, בחודשים האחרונים החלה סין במבצע נרחב נגד כורי מטבעות קריפטוגרפיים במדינה. הסיבה: הכרייה היא תהליך הצורך חשמל רב, ובשעה שסין מנסה לעמוד ביעדי הפחתת זיהום, שחלק ניכר ממנו מגיע מתחנות חשמל, היא החלה לאסור כרייה תוך שימוש ברשת החשמל שלה. לאחרונה היא אף עצרה יותר מ-1,000 איש שהיו מעורבים בתעשיית הקריפטו, וטענה כי התעשייה משרתת את העולם התחתון.
כתוצאה מהמהלכים, מספר חברות כבר סגרו את שירותי הקריפטו שלהם במדינה. אלחנדרו דה לה טורה, סגן נשיא מאגר הכרייה הגדול בעולם, Poolin, אמר במהלך אירוע בחודש שעבר שכורים מסין מחפשים מקום בצפון אמריקה ואירופה, ול-CNBC הוא אמר השבוע כי "איננו רוצים להתמודד בכל שנה מול סוג חדש של מגבלות בסין. לכן, אנחנו מנסים לגוון את קצב הכרייה העולמי שלנו, וזו הסיבה שאנחנו עוברים (מהונג-קונג) לארה"ב ולקנדה".
מדינות נוספות שצפויות לפי דיווחים להרוויח מהמהלכים של הממשל הסיני כוללות כאלו שבהן יש יציבות כלכלית ופוליטית, לצד חשמל זול ו/או ירוק, כגון איסלנד, שמייצרת חשמל רב בתחנות "ירוקות", וקזחסטן, שבה מכרות פחם רגיל ולכן החשמל בה זול.
ומה עם מטבעות הקריפטו? לאחר מספר ימים של מגמה חיובית, היום חזרו כל מטבעות הקריפטו המרכזיים לירידות משמעותיות, כאשר המטבע העיקרי רושם ירידה מתונה יחסית בעוד היתר נמצאים בירידות חדות יותר. 
המטבע העיקרי בשוק, ביטקוין, ירד בשיעור של 2.63% וחצה את רף ה-40,000 דולר כלפי מטה לראשונה מזה יומיים, כפי שדיווחנו מוקדם יותר, והשווי שלו כעת הוא כ-38% פחות מהשיא שלו לפני חודשיים. מי שירד בשיעור החד ביותר הוא האת'ריום, המטבע שעליו מבוססים רוב המטבעות הקטנים יותר. גובה הירידה שלו היה 5.07% וכרגע השער שלו מתחת ל-2,460 דולר - צניחה של יותר מ-40% תוך מעט יותר מחודש.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה הסינים כאלה מטומטמים (ל"ת)
    חושב 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רק מטבע רשמי של מדינה .ביטקויין בלוף (ל"ת)
    יוסי חן 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור