דיגיטל וטק

סין נלחמת בקריפטו: יותר מאלף עצורים על שימוש בביטקוין

המדינה ממשיכה במלחמת החורמה שלה נגד שימוש במטבעות וירטואליים, ולטענתה עצרה בחצי השנה האחרונה מאות אלפי חשודים מאלפי ארגוני פשע. על הדרך היא עצרה גם בכירים בתעשייה
יאיר מור | 
האקר אילוסטרציה (צילום מערכת אייס, freepik)
יותר מ-1,100 איש נעצרו השבוע בסין, במבצע משולב של המטה הבין-משרדי המשותף למלחמה בסוגים חדשים של רשתות תקשורת בלתי חוקיות. לפי הודעת המשרד לביטחון הציבור בחשבון הרשמי שלו ברשת החברתית WeChat, במבצע השתתפו 23 ארגוני אכיפת חוק מערים ומחוזות שונים בסין, שפעלו כולם במקביל.
גל המעצרים הזה הוא החמישי במספר שמבצע המטה מאז אוקטובר, אז החליט הממשל הסיני להתחיל להילחם בשימוש במטבעות וירטואליים. לפי המשרד, אלף ומאה העצורים הפעם השתייכו לכ-170 ארגוני פשע, שהציעו להם עמלות של 1.5%-5% תמורת שימוש כאנשי קש להעברת כספים דרך אתרי מסחר במטבעות קריפטוגרפיים כגון ביטקוין.
במצטבר, נעצרו עד כה בסין יותר מ-300,000 איש, שהשתייכו לכ-15,000 ארגונים, בחשד שעברו על החוק והלבינו הון באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים. בין העצורים היו גם שלושה בכירים בחברות מסחר קריפטו לגיטימיות, שהממשלה ניצלה את כוחה כדי לאלץ אותם לשתף איתה פעולה ולהסגיר את לקוחותיהם.
בכזכור, בעקבות ההחמרות של הממשל בסין נגד, התרסק מטבע הביטקוין במהלך חודש מאי לשפל של שלושה חודשים, ומחק מחצית משווי אליו הגיע במחצית אפריל אז נסחר בשער של מעל 64 אלף דולר. לאחר ציוץ נוסף של אילון מאסק, זינק הביטקוין היום לשער של 40 אלף דולר, אבל מגמת הירידה בימים האחרונים לא בהכרח מאחורינו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה