השוק

שוק הקריפטו מתרסק: האם הבועה מתחילה להתנפץ?

אילון מאסק ממשיך עם מסרים סותרים, הממשל הסיני יוצא נגד המטבעות הדיגיטליים, ושוק הקריפטו מגיב וצולל למטה: הביטקוין הגיע לשפל של 4 חודשים, ושווי השוק מחק 1 טריליון דולר
יהודה לוינגר |  1
ביטקוין ירידה (צילום pixbay edit ice)
סוף שבוע נורא עבר שוב על מטבעות הקריפטו, לאחר שהממשל בסין הודיע שוב ביום רביעי כי הוא מזהיר מוסדות פיננסיים ועסקים סינים שלא לקבל מטבעות דיגיטליים כאמצעי תשלום או להציע שירותים באמצעותם.
עד כמה השוק התרסק? קריסת הקריפטו ביום רביעי מחקה לא פחות מ-1 טריליון דולר משווי השוק, ירידה חדה כאשר שווי השוק היה כבר 2.5 טריליון דולר עד אותו יום. המטבע הדיגיטלי הגדול, הביטקוין, המהווה יותר מ-40% משוק הקריפטו העולמי, צנח ביום רביעי ל-30 אלף דולר, השער הנמוך ביותר מאז חודש ינואר. לקראת יום שישי הביטקוין התאושש מעט והוא נסחר בשעות אלו סביב ה-37 אלף דולר - שער רחוק מאוד מהשיא שנקבע במחצית אפריל שעמד על 64 אלף דולר.
גם המטבע השני בגודלו, האת'ריום, שכבר חצה לפני תקופה קצרה שער של 4 אלף דולר, ממשיך במגמת הירידה ונסחר בשעות אלו סביב שער של 2,200 דולר. גם מטבע הדוג'קוין שקיווה לזינוק בעקבות ציוצים נוספים של מאסק בשעות האחרונות, עדיין לא מצליח להתרומם מאז ההתרסקות ונסחר סביב שער של 33 סנט.
אז מה קרה בשוק הקריפטו? כזכור, הצניחה החלה לפני כשבועיים אז הביטקוין צנח ב-12% עם ההודעה של אילון מאסק כי טסלה לא תקבל יותר את המטבע הדיגיטלי כאמצעי תשלום. מאסק עצמו שולח בתקופה האחרונה מסרים סותרים לגבי מה הוא חושב באמת על מטבעות הקריפטו: האם הוא באמת מאמין בהם או שהוא בסך הכול מנסה את כוחו כדי לגחך על שוק ההון בעולם.
על פי פרופ' קרול אלכסנדר, מומחית למטבעות קריפטו, צריך להיזהר בכל הקשור לדגו'קוין והציוצים של אילון מאסק. לדבריה: "קשה להבין את כוונת מאסק בציוצים שלו, אני חושדת שהוא רק מתלוצץ עם חבריו כדי להראות את הכוח שיש לו על השליטה בשווקים הפיננסיים". עוד הוסיפה: "הוא כמובן יכול לעשות זאת ואני לא רואה בכך חוסר אחריות כי הדוג'קוין הוא עדיין מטבע קטן". לדברי הפרופ' מבית הספר לעסקים באוני' סאקסס, "אם מאסק היה עושה אותו דבר עם הביטקוין - קהילת המשקיעים הגדולה לא הייתה סובלת זאת".
יש לציין כי למרות הירידה החדה של הביטקוין צריך לזכור שבתחילת 2020 הוא נסחר סביב שער של 7,000 דולר בלבד, אז המטבע עדיין עשה עלייה מטורפת של 400% תוך שנה. 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מטבעות קריפטו
    דני 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שם הכסף על באב אללה. אלא אם יש לו הון של טריליון !!! יכול לשחק בהם.
    סגור