דיגיטל וטק

נטפליקס החזירה את "סיינפלד" – אבל הצליחה להרתיח את המעריצים

הקאמבק של הסדרה הקומית האגדית בשירות הסטרימינג הצליח לעורר זעם בקרב צופים שגילו שחלק גדול מהבדיחות בתוכנית פשוט "נחתכו" החוצה
יאיר מור | 
חתול צופה בסיינפלד (צילום Chuck Olsen / flickr)
"סיינפלד" אמנם עלתה לנטפליקס ביום שישי, אבל רבים מאלה שניסו לצפות בה גילו שהיא הרבה פחות מצחיקה מכפי שזכרו – וזה לא בגלל שהזמן הרב שעבר מאז יצירתה הפך את ההומור שלה למיושן.
שירות הזרמת הווידאו העלה את "סיינפלד" כפי שאנשים רגילים לצפות היום בטלוויזיה – כלומר באופן שבו היא מוצגת על כל המסך הרחב הממוצע, שיחס התמונה שלו – כלומר היחס בין הגובה לרוחב – הוא 16:9, בהתאמה. אלא ש"סיינפלד" צולמה בין 1989 ל-1988, שבהן הטלוויזיות הנפוצות היו ריבועים ביחס 4:3. כדי להמיר את הסדרה לפורמט העדכני, חתכו בנטפליקס חלק מהמסך – פס רחב למדי בתחתית ופס צר יותר בראש.
אלא שבדיחות ויזואליות רבות, שנמצאות בחלקים האלה של המסך, פשוט הלכו לאיבוד בגלל החיתוך הזה. כך, למשל, בפרק שבו ג'ורג' קוסטנזה מאבד את המפתחות לאחר שהם נופלים לבור בכביש בדיוק לפני שהוא מכוסה זפת, נראה קוסטנזה צועק על הבור – אלא שבחיתוך החדש הבור מחוץ לתמונה, כך שהבדיחה אינה מובנת.
 
מעריצים ציינו כי גם אוסף נעלי הסניקרס של ג'רי סיינפלד לא מקבל את הכבוד הראוי לו בשל העובדה שבדרך כלל הן נמצאות בתחתית המסך, בחלק שנחתך במעבר למסך רחב.
"סיינפלד" אינה הסדרה הראשונה שנתקלת בבעיה הזו במעבר לפורמט מודרני: כאשר "משפחת סימפסון" עלתה לשירות הסטרימינג דיסני+, התלוננו מעריצים על המוני בדיחות ויזואליות שנחתכו החוצה. בזמנו, הקשיבה דיסני לתלונות והעלתה את הסדרה מחדש בצורתה המקורית, 4:3. עתה ניתן לראות האם נטפליקס תבצע מהלך דומה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה