דיגיטל וטק

נאס"א ומאסק יחוללו מהפך? צפו בשידור החי מקליפורניה

חברת החלל של מאסק עורכת ברגעים אלה ניסוי מהפכני שמטרתו ליירט אסטרואידים שמאיימים על כדור הארץ. האם מאסק יעמוד האחורי כיפת הברזל של האנושות כולה? צפו בשידור החי מקליפורניה
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום unsplash, אינסטגרם/ אילון מאסק)
חברת החלל האזרחית של אילון מאסק SpaceX, מציגה ברגעים אלה את ניסוי ההגנה הפלאנטרית שלה. מטרת המערך שמגיע לשלב הניסוי היום הוא ליירט אסטרואיד שהמסלול שלו מאיים לפגוע הכדור הארץ. מדובר למעשה במעין "כיפת ברזל" שתנסה להתמודד עם אחת הסכנות שמתעוררת פעם בכמה שנים במערכת השמש - חדירה של אסטרואידים לתוך האטמוספירה שפוגעת בעוצמה רבה ועלולה לגרום להרס רב.
לדוגמה, בפעם האחרונה שאסטרואיד התפוצץ בכדור הארץ, היה זה ב-2013, אז עוצמת הפגיעה הגיעה לרמה הגבוה פי 33 מעוצמת הפגיעה של פצצת הירושימיה, עד ל-500 קילו טון. הפגיעה גרמה אז להרס ולפציעה של 1,500 איש. החשש מהכחדה המונית גורר בשנים האחרונות נסיונות למצוא דרכים למנוע התנוגשויות נוספות בכדור הארץ שיכולות גם להיות גדולות ועוצמתיות בהרבה.
הניסוי שעורכת היום (רביעי) חברת החלל של מאסק, מנכ"ל טסלה והאיש העשיר בעולם, הוא למעשה הניסוי הראשון שנעשה מחוץ לאטמוספרה, במטרה ליירט אסטרואידים. חברת spaceX משדרת את הניסוי בשידור חי מתחילתו, כשכעת השעה בטקסס היא אחרי חצות.
תגיות חלל | טסלה | מאסק | ספייסX
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה