דיגיטל וטק

טיל ה"וולקן" שוגר: נחתת הירח תצליח היכן שבראשית נכשלה?

לאחר עיכובים שוגר אמש בפעם הראשונה "וולקן" הטיל החדש של חברת שירותי השיגור United Launch Alliance של בואינג ולוקהיד מרטין, שאת המנועים ייצרה עבור הטיל חברת "בלו אוריג'ין" של ג'ף בזוס, הנחתת שעל גבי הטיל תנסה להיות הראשונה שנוחתת על הירח בהצלחה
מערכת ice | 
נחיתה על הירח (צילום pixabay)
לאחר עיכובים שוגר אמש בפעם הראשונה "וולקן" הטיל החדש של חברת שירותי השיגור United Launch Alliance של בואינג ולוקהיד מרטין, שאת המנועים ייצרה עבור הטיל חברת "בלו אוריג'ין" של ג'ף בזוס, הנחתת שעל גבי הטיל תנסה להיות הראשונה שנוחתת על הירח בהצלחה. 
השיגור עבר בשלום ו"פרגרין" הוצבה במסלול המתוכנן סביב כדור הארץ לקראת בדיקות מערכות ולאחריהן האצה לכוון הירח. היא נושאת עליה 20 ערכות ניסוי של נאסא, סוכנויות חלל אחרות, ארגונים אחרים וחברות מסחריות. ניסיון הנחיתה מתוכנן ל-23 בפברואר.
ה"וולקן" קנטאור המריא ממתחם שיגור החלל 41 של קייפ קנוורל בשעה 2:18 לפנות בוקר שעון ארצות הברית לכיוון מזרח, כאשר הכל עבר כמתוכנן. פרגרין נושאת 20 מטענים, כולל חמישה מנאס"א כחלק מתוכנית שירותי המטען המסחרי ירחי (CLPS) של הסוכנות נאס"א משלמת 108 מיליון דולר עבור משלוח המטען. לקוחות אחרים כוללים סוכנויות חלל לאומיות, חברות וארגונים המטיסים מטענים, החל מרוברים מיניאטוריים ועד לפריטי הנצחה.
 
פרגרין היא נחתת הירח הראשונה של אסטרווטיק לאחר 16 שנות עבודה: "זה רק שילוב עצום של רגשות", אמר תורנטון בראיון ב-5 בינואר. "התגברנו על כל כך הרבה סיבות שאנחנו לא צריכים להיות כאן"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה