השוק

דרמה בוועידת שוק ההון: "צריך להיערך להופעת ברבורים שחורים"

ועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח לסביבה כלכלית כללה לא מעט בכירים בבתי ההשקעות וחברות הביטוח השונות. מנכ"ל קרן גשרים התייחס לקשיים הנפוצים בעולם בשוק ההון: "נדרשת חשיבה מחודשת על הקצאת הנכסים ואדפטציה לתיק ההשקעות"
מערכת ice | 
קרן השקעות-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
במהלך ועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח לסביבה הכלכלית, נכחו לא מעט בכירים  ובעלי תפקידים בבתי השקעות, חברות ביטוח, קופות גמל ענפיות ופעילים בשוק ההון ובשוק החיסכון ארוך הטווח. בין הנוכחים בוועידה השתתף יגאל צמח, מנכ"ל ובעלים משותף בקרן גשרים אשר התייחס לסביבה הכלכלית המורכבת.
"תכיפות ותדירות האירועים שפוקדים את הכלכלה הגלובלית, החל מסכסוכים גיאופוליטיים, דרך שינויים מאקרו-כלכליים חדים וכלה במגפות ונזקי אקלים, משקפים את העידן החדש בעולם ההשקעות, במהלכו ריבוי מוקדי הסיכון והאיומים שאורבים, בין אם מקומיים או גלובליים, מעצבים מחדש את הדינמיקה בשווקים", כך ציין מנכ"ל ובעלים בקרן גשרים.
מנכ"ל קרן גשרים התייחס לעובדה כי בעידן בו קיימים לא מעט "ברבורים שחורים", יש לפעול בצורה מותאמת: "נדרשת חשיבה מחודשת על הקצאת הנכסים ואדפטציה לתיק ההשקעות, בשאיפה להרכיב פורטפוליו שמסוגל להתמודד עם קצב השינויים ולהניב תשואה ראויה בפרופיל הסיכון". עוד הוסיף כי קיימת חלופה אחרת עבור המשקיעים וציין כי הפתרון טמון  בהשקעה בקרן חוב פרטית שאינה מונפקת או נסחרת בשוק הציבורי.
 



בעקבות כך, ציין: "האסטרטגיה שהתוונו בקרן גשרים מגבילה את גובה ההלוואה ללווה בודד תוך שימור יחס ביטחון שמרני בין החוב להון, המייצר תמריץ חיובי ללווה לפרוע את מלוא התחייבויותיו החוזיות".  

רועי אבישי, מנכ"ל שרודרס ישראל, וליאור אלדר, סמנכ"לית פיתוח עסקי, ציינו: "השקעות בקרנות השקעה מהוות כבר זמן רב אפיק אטרקטיבי אשר המשקיעים המוסדיים מרבים להשתתף בו, זאת בשל מאפיינים ייחודיים שמאפשרים למשקיעים לרשום תשואות גבוהות ביחס לשווקים הסחירים, יחד עם הפחתת התנודתיות בתיק ההשקעות וגיוון מקורות ההשקעה בתיק". 
נטע דוד, מנכ"לית הראל פיננסים אלטרנטיב: "הראל פועלת ביצירתיות במטרה לייצר אלטרנטיבה אחראית בהשקעות לא סחירות. היא הציגה פתרון השקעה מעניין שבו מאפשרת החברה למשקיעים מסווגים להשקיע בשיתוף עם הנוסטרו של הראל בפרויקטים בתחום הנדל״ן בישראל ( הראל מגן ישראל) ובאמצעות זהות האינטרסים הזו מפחיתה סיכונים למשקיע". 

בתמונה: רועי אבישי, ליאור אדלר, נטע דוד ויגאל צמח (צילום: מורג ביטן)

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה