השוק

אסם, שטראוס ויוניליוור בצרות: זו ההחלטה החדשה שתסבך אותן

בג"ץ לא יתערב, חברות המזון והטואלטיקה הגדולות שפועלות בישראל יידרשו למסור נתונים למפקח על המחירים. הלחץ ישפיע?
מערכת ice |  6
אסם, שטראוס ויוניליוור (צילום יחצ, shutterstock)
בית המשפט העליון החליט כי לא יתערב בדרישה של המפקח על המחירים במשרד הכלכלה מחברות מזון וטואלטיקה גדולות להעביר אליו נתונים כספיים על מוצריהן, כך על פי פרסום של גלובס. החברות הן ויסוצקי, אסם, שטראוס, קימברלי קלארק, סוגת, יוניליוור, סנו והחברה המרכזית למשקאות קלים.
בדיון שהתקיים אתמול (שני) בבג"ץ, הרכב השופטים בראשות ממלא מקום הנשיא עוזי פוגלמן הבהיר כי לא יתערב בדרישות שהמפקח שלח לפני כשנה במטרה לבחון אפשרות להטלת פיקוח על מוצרי החברות. העתירות שהוגשו על ידי החברות והתאחדות התעשיינים יידחו.

החברות העותרות קיבלו שהות של 24 שעות להשיב אם הן מושכות את העתירות. אם לא, יינתן נגדן פסק דין מפורט והן יחויבו בהוצאות משפט. הוויכוח המרכזי נסב על פרשנות סעיף 31 לחוק הפיקוח על מחירים, המאפשר למפקח לדרוש נתונים לצורך בחינת הטלת פיקוח. השופטים קבעו כי לשון החוק ופרשנות סבירה שלו מלמדים שיש למפקח סמכות כזו.
השופט גרוסקופף השווה זאת לסמכות למעצר אדם קודם להגשת כתב אישום, והסביר כי על המפקח להחזיק בידיו נתונים רלוונטיים כדי להחליט אם להטיל פיקוח. השופטים דחו טענות החברות בדבר היעדר חובת סודיות מספקת בחוק לנתונים שיועברו. המפקח יוצג על ידי פרקליט המדינה, החברות והתאחדות התעשיינים על ידי משרדי עורכי דין פרטיים.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    עניין של פרופורציה!!!!
    אנצי!!!! 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל החברות בכל התחומים במדינה שזה המגזר העסקי צריכים להבין,שאם הם לא ישכרו לוביסטים כדי להוריד את יוקר המחיה אז זה יקרה בצורה שהציבור יתעורר ולא יסבול יותר העלאות מחירים לפי מזג האוויר! כי שום תירוץ לא יעזור ייתיקרות חומרי הגלם,כי תמיד היה פה יקר!!!!
    סגור
  • 4.
    השעון שלכם מתקתק
    אין מדינה ללא אזרחים 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע הזמן לפעול בעניין הזה המדינה אחראית לרווחת האזרח ואני אומר, זהירות המרווח לא תפעלו למען האזרח האזרח יתרומם נגד המדינה ויש לו הרבה יותר כלים הרבה יותר ממה שאתם מנחשים
    סגור
  • 3.
    מונופולים הון שלטון
    פולי 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני חוזה עתיד ללא שינוי מהותי, כולם פה קשורים ואחד מגן על השני בשיטה שמור עלי ואשמור עליך, ולכן אנו נמשיך להתלונן והשיירה תעבור.
    סגור
  • 2.
    בג"צ מחוק ולא רלוונטי
    שולוייס 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    פונים לבג"צ כאילו שהוא רלוונטי, העם מזמן מחק אותו
    סגור
  • אתה מוזמן!!!!
    אנצי!!!! 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מתאים לך,יש כמה דיקטטורות בסביבה שישמחו לקבל אותך!!!! יש באינטרנט אתר ושמו טקסטולוגיה.שם באתר יש 14 סימנים למדינה שהופכת פשיסטית וכתב אותם אומברטו אקו! אתה מוזמן לשלוח לכל מי שרוצה או צריך לקרוא ולדעת!!!!
    סגור
  • 1.
    ממש צרות קשות...
    רואה החשבון 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    החברות הללו הן מונופולים דורסניים שעושקים את אזרחי ישראל מאז הקמתה, בעשורים האחרונים הגדילו לעשות ואיבדו לחלוטין את הבושה. ממשלות הליכוד לאורך עשרות שנים העלימו עין תוך שהאזרחים נמעכים תחת הנטל. אם הממשלה הנוכחית ואלה שבאותו אחריה לא תקחו יוזמה תוריד אותם על הברכיים היא לא תבחר שוב. כמו כן חייב לקום גוף יעיל שמיצג את האזרחים ויש לו שיניים (מחאת הקוטג, החרמת מוצרים גורפת), והכי חשוב... פירוק רשות בתחרות הכושלת שבמשך שנים רק הכשירה עובדים עתידיים לאותם מונופולים. אם לא יפורקו המונופולים הללו לחתיכות קטנות לא נראה ירידות מחירים. אף אחת מהחברות/מונופולים הללו לא בצרות, הם בורות שומן ושוחות במליארדים שהגיעו מאיתנו. הגיע הזמן לפעולה נחושה נגדם.
    סגור