השוק

טירוף בתחבורה הציבורית: אגד בעסקה שתכניס לה כ-1.2 מיליארד שקל

קבוצת אגד זכתה במרכז נוסף בהולנד, במסגרתו היא צפויה להכניס סכום כסף עצום אחרי שנבחרה להפעיל את התחבורה הציבורית במחוז זיילנד בדרום מערב המדינה. המנכ"ל גלעד ריקלין: "מנוע צמיחה מרכזי בהפיכתנו לקבוצה בינלאומית"
מערכת ice |  4
אוטובוס EBS של אגד (צילום אגד)
מספר ימים לאחר זכייתה של קבוצת אגד, שבשליטת קרן ההשקעה בתשתיות קיסטון, במכרז להפעלת הקו הסגול והקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן, קבוצת אגד סגרה עוד עסקת ענק אחרי שזכתה במכרז נוסף בהולנד, באמצעות חברת הבת EBS, במסגרתו היא צפויה להכניס סכום עצום של כ-1.2 מיליארד שקל.
חברת EBS, חברת בת בבעלות מלאה של קבוצת 'אגד', זכתה במכרז להפעלת תחבורה ציבורית במחוז זיילנד בדרום מערב הולנד. EBS שהינה בבעלות מלאה של אגד, פועלת בהולנד מאז 2011, ומפעילה כיום כ-750 אוטובוסים בקווים עירוניים ואזוריים.
במסגרת 4 זיכיונות הפעלה לתקופות של 10 עד 15 שנים ברחבי הולנד, החל מסוף שנת 2026 ולמשך 12 שנים, תחליף EBS את חברת Transdev הצרפתית בהפעלת 120 אוטובוסים, מתוכם 90 חשמליים, שיפעלו מ-5 דיפואים ברחבי המחוזות. מחזור הפעילות לתקופת הזיכיון עומד כאמור על כ-1.2 מיליארד שקל. את המכרז הוביל מטעם קבוצת אגד מנכ"ל אגד אירופה, אפי ארבל.
EBS היא חברת האוטובוסים הציבוריים הרביעית בגודלה בהולנד. החברה מעסיקה למעלה מ-2,200 עובדים. כ-65% מצי האוטובוסים של EBS הם אוטובוסים חשמליים, ויתרת הצי ממונעת ברובה בגז טבעי ירוק. נתח השוק של אגד בתחום האוטובוסים בתחבורה הציבורית בהולנד, טרם הזכייה במכרז זיילנד, עומד על כ-15% והחל מההפעלה יעלה ל-17%. 
אוטובוס EBS של אגד בהולנד (צילום: אגד)
בנוסף לפעילות בהולנד, קבוצת אגד שבשליטת קרן קיסטון, פועלת גם בפולין, באמצעות חברת הבת Mobilis. חברת האוטובוסים הציבוריים הפרטית הגדולה ביותר בפולין, המחזיקה ב-35% משוק האוטובוסים הפרטיים הציבוריים, עם כ- 350 אוטובוסים אשר פועלים בוורשה, קרקוב, ובידגוש וכאלף עובדים. 
יו"ר קבוצת אגד, אמיר לוי: "הזכייה במכרז נוסף בהולנד מהווה צעד משמעותי בהרחבת הפעילות הגלובאלית של הקבוצה ומשתלב בתהליך השינוי שעוברת אגד לקבוצת תחבורה בינלאומית מובילה".
מנכ"ל קבוצת אגד, גלעד ריקלין: "פעילותנו בהולנד היא מנוע צמיחה מרכזי בהפיכת אגד לקבוצה בינלאומית. הזכייה במכרז החמישי במדינה מוכיחה את איכות השירות המצוין שאנו מעניקים לנוסעים ואת האמון של הרגולטורים ביכולותינו להפעיל תחבורה ציבורית מתקדמת וברת קיימא".
לסיום מסר ריקלין: "אני מודה למנכ"ל אגד אירופה, אפי ארבל, על הובלת הצמיחה המרשימה של החברה, שמפעילה כיום כ-1,100 אוטובוסים עם מחזור של 1.4 מיליארד שקל ורווחיות מתמשכת".
גלעד ריקלין (צילום: גל חרמוני)
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כל הכבוד...רק לא לשכוח את עובדים שנמצאים למטה (ל"ת)
    דון 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    מאוד מעניין שבארץ אגד מפסידה מיכרזים
    פנסיונר 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובחול היא זוכה . אגד הפבידה את מיכרז המטרוניות בחיפה ולפני כמה ימים קראנו שהפסידה את מיכרז הרכבת הקלה באזור המרכז
    סגור
  • 2.
    חבל להרוס ככה, את התחבורה הציבורית בהולנד
    יוסי 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם יש דברים לייצא לעולם, מהארץ תחבורה ציבורית לא אחד מהבחירות המוצלחות
    סגור
  • 1.
    חבל,לא מוסרי!!
    שמעיה ,ראשון לציון 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק לגמלאי אגד הותיקים,שבנו את אגד,לא נשאר !!!
    סגור