השוק

יוחננוף בדוחות מעורבים - מה קורה למניה?

ההכנסות של יוחננוף עלו ב-5.3% אבל הרווח הנקי ירד ב-23%. מה הסיבה ומה קרה למניה מתחילת השנה?
רוי שיינמן | 
איתן יוחננוף (צילום גבע טלמור, shutterstock)
יוחננוף פרסמה את הדוחות לרבעון השלישי של 2025, ומציגה תמונה מעורבת: צמיחה יפה בהכנסות מול לחץ על הרווחיות. בינתיים המניה נסחרת לפי שווי של 4.15 מיליארד שקל אחרי עלייה של 29% מתחילת השנה.
ההכנסות ברבעון צמחו ב-5.3% ל-1.4 מיליארד שקל, אך הרווח התפעולי ירד ב-10.9% ל-80 מיליון שקל והרווח הנקי צנח ב-23.2% ל-40.5 מיליון שקל. מה קורה בענקית הקמעונאות?
ברבעון השלישי ההכנסות צמחו ב-5.3%, כאשר עיקר הגידול נבע מפתיחת סניפים חדשים שתרמו כ-65 מיליון שקל. המכירות בחנויות זהות נותרו יציבות - עלייה של רק 500 אלף שקל.
כשמסתכלים על תשעת החודשים הראשונים, התמונה חיובית יותר: צמיחה של 7.4% בהכנסות ל-4 מיליארד שקל, כאשר החנויות החדשות תרמו כ-198 מיליון שקל והחנויות הזהות צמחו ב-2.1%.
הרבעון השלישי היה מאתגר מבחינת הרווחיות. הרווח הגולמי אמנם עלה ב-3.8% ל-283 מיליון שקל, אך שיעור הרווח הגולמי ירד מ-20.6% ל-20.3%.
החברה מייחסת זאת להוזלת מחירים והעמקת מבצעים כתגובה ליוקר המחיה ולניסיון להגדיל נתח שוק, לצד גידול בעלויות תפעול והרחבת קטגוריות עם רווח גולמי נמוך יותר כמו חשמל ומשקאות חריפים.
הרווח התפעולי ירד ב-10.9% ל-80 מיליון שקל, וה-EBITDA ירד ל-139 מיליון שקל (10.6% מההכנסות) לעומת 147 מיליון שקל (11.8%) אשתקד. הרווח הנקי צנח ב-23.2% ל-40.5 מיליון שקל, בין השאר גם בגלל הפסד חד פעמי של כ-6 מיליון שקל מירידת ערך מוניטין בעקבות מכירת זול סטוק.
למרות האתגרים ברבעון, התמונה של תשעת החודשים הראשונים מעט טובה יותר. הרווח הנקי הסתכם ב-137 מיליון שקל (3.5% מההכנסות), ירידה של 17.9% לעומת 167 מיליון אשתקד. כשמנטרלים את ההפסד מנכס פיננסי (השקעה ב-A2Z), הרווח הנקי מגיע ל-138.6 מיליון שקל, ירידה של 17.8%.
לצד פעילות הקמעונאות, נראה שיוחננוף גם בונה בקצב מהיר אימפריית נדל"ן משמעותית. ביולי הכניסה שותף אסטרטגי, קרן JTLV, להקמת מרכז מסחרי של 17 אלף מ"ר ומכרה 50% מהזכויות תמורת 42.5 מיליון שקל.
באוקטובר חתמה על עסקת קומבינציה באור יהודה להקמת מרכז מסחרי ולוגיסטי ענק של 70 אלף מ"ר. ובנובמבר רכשה 107 דונם בנס ציונה ב-32 מיליון שקל לפעילות חקלאית שתצמצם עלויות ותחזק את העצמאות בגידול תוצרת.
החברה גם ממשיכה להחזיר ערך לבעלי המניות - היא הכריזה על דיבידנד נוסף של 20 מיליון שקל, שמשלים חלוקה מצטברת של 115 מיליון שקל מתחילת השנה.
"אנחנו מסכמים רבעון נוסף של צמיחה בפעילות, לצד הוזלת מחירים משמעותית והעמקת מבצעים לטובת הצרכנים", מסר איתן יוחננוף, מנכ"ל ומבעלי הרשת. "תוצאות הרבעון משקפות את האמון של לקוחותינו ואת העוצמה התפעולית של הרשת, גם בתקופה המאופיינת בתחרות גבוהה ובהוזלות רוחביות במחירים.
במהלך התקופה עשינו מספר עסקאות אסטרטגיות במקרקעין של החברה, המשתלבות בפעילות הקמעונאית מחד, יציפו ערך לנכסי הנדל"ן שבבעלותנו מאידך. יוחננוף ממשיכה לפעול לחיזוק הפריסה הארצית, לשיפור חוויית הקנייה וליצירת ערך מתמשך ללקוחות, לעובדים ולבעלי המניות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה