השוק
הצהרת כוונות: אמזון בוחנת השקעה של 100 מיליון דולר בתחום הפארמה
ענקית הקמעונאות שזעזעה בחודש שעבר של שוק התרופות העולמי כשהשיקה בית מרקחת דיגיטלי מתכוונת להשקיע ב"אפולו פארמאסי" כדי להתחרות נגד החברות השולטות בשוק המקומי. ויש לכך לא מעט מתנגדים
שלושה שבועות לאחר שהשיקה בית מרקחת דיגיטלי, ממשיכה ענקית הקמעונאות והטכנולוגיה אמזון לחזק את מחלקת הפארמה החדשה שלה למורת רוחם של המתחרות המסורתיות בענף הרווחי: בימים אלה היא בוחנת השקעה של 100 מיליון דולר ברשת הפארמה ההודית "אפולו פארמאסי".
אמזון כבר מוכרת בהודו תרופות ופריטים רפואיים דרך הרשת וכעת היא מקווה - בין השאר, בעזרת ההשקעה המתוכננת - לשפר עמדות בתחרות העזה בשוק הפארמה ההודי, הגדל בקצב מסחרר, מול תאגידי ענק כמו קבוצת Tata ו"רילייאנס תעשיות" שבבעלות איש העסקים המיליארדר מוקאש אמבאני, האוחז בנתח גדול מחברת הפארמה אונליין הגדולה במדינה - Net Meds.
שוק האי-פארם (מכירת תרופות ברשת) הפורח בהודו מטריד מאוד את קמעונאי התרופות המסורתיים, שטוענים, מצדם, כי המצב החדש גורם לאבטלה בקרב עובדי הפארם בחנויות הפיזיות וכי קיימת בעייתיות רישומית בסיפוק תרופות אונליין וייתכן כי חלק מהן נמכרות ללא אימות הולם.
האספירציות של אמזון בתחום התרופות והציוד הרפואי באו לידי ביטוי לראשונה ב-2018, כשחברת הענק רכשה את שירות משלוחי התרופות PillPack. שנה לאחר מכן היא השיקה ליין של תרופות ללא מרשם תחת השם Amazon's Basic Care ובאוגוסט השנה היא השיקה את "האלו" - צמיד לניטור בריאותי. בנובמבר האחרון, כאמור, היא השיקה בית מרקחת דיגיטלי - פעולה שהעמידה רשתות אמריקאיות ותיקות העוסקות בתחום כמו וולמארט, וולגרינז ו-CVS Health בכוננות ספיגה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה