השוק

נחשף הדיל האפל של אפל עם הסינים

לפי תחקיר חדש, בשנים האחרונות השקיעה אפל מאות מיליארדי דולרים בסין, לאחר שהמנכ"ל טים קוק ובכירים רבים נוספים נפגשו בסתר עם בכירי הממשל - ומה התמורה שקיבלה אפל על העסקה הזו?
יאיר מור | 
אפל הסירה עשרות אלפי אפליקציות בסין (צילום pixabay ,freepik)
טים קוק חתם על הסכם סודי מול הממשל הסיני ב-2016, שבמסגרתו התחייבה אפל להשקיע במדינה מאות מיליארדי דולרים, והכל בתמורה לקצת פחות ביקורת מצד הסינים, כך חושף תחקיר של אתר The Information.
 
לפי התחקיר שביצע האתר, בשנת 2016 ביקר מנכ"ל אפל בסין מספר פעמים, ובכירים רבים בחברה ביקרו במדינה באותה שנה פעמים רבות. במהלך הביקורים הללו נפגשו בכירי החברה הגדולה בעולם עם נציגי הממשל הקומוניסטי הסיני, וצוות מיוחד שנוצר במיוחד לצורך העניין גיבש מסמך הבנות בין החברה לנציבות הלאומית לפיתוח ורפורמות.
במסגרת ההבנות, התחייבה אפל להשקיע בסין "מיליארדים רבים מאוד" של דולרים, שכללו השקעות ישירות ועקיפות, כמו רכישות מספקים מקומיים, הכשרת עובדים ועוד. אפל אף השקיעה מיליארד דולר בחברת התחבורה השיתופית הסינית דידי. בסך הכל, לפי הערכות, השקיעה אפל בתוך 5 השנים שעברו מאז גיבוש ההסכם הזה לפחות 275 מיליארד – או יותר מרבע טריליון – דולר בסין.
התמורה שקיבלה אפל, לפי התחקיר, לא היתה הטבות כלשהן. במקום זאת, הממשל בסך הכל הסכים להפחית את כמות הביקורת שהוא מותח על החברה ולחשוב פעמיים לפני שהוא מטיל עליה רגולציה נוספת מעבר לאינספור המגבלות והמחויבויות שהוטלו עליה ועל חברות אמריקאיות נוספות בסין במחצית הראשונה של העשור.
ההסכם הזה אחראי, לפי ההערכות, להצלחתה של אפל לשחזר לאחרונה את מעמדה כיצרנית הסלולר הגדולה בסין לראשונה מאז דצמבר 2015. כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, בעולם אכזבו מכירות אייפון 13 באופן דרמטי, ואילצו את אפל להוריד את כמות ההזמנות של המכשירים מהמפעלים – אך בבסין המכירות נסקו באוקטובר והעניקו לה נתח שוק של 22% במדינה המאוכלסת בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה