קריירה ולימודים

טים קוק ישדרג את העובדים? זו ההודעה שאפל הפיצה

ביום שישי האחרון אפל שלחה מכתב לעובדי החברה, המכתב הזה הוא מכתב תזכורת לעובדים לפיו מותר להם לדון עם המנהלים על תנאי השכר
מערכת ice | 
טים קוק מנכ"ל אפל (צילום טוויטר/ טים קוק, pexels)
אפל העבירה הודעה לעובדים ביום שישי האחרון שבה החברה נתנה תזכורת לכך שעובדים עשויים לדון בשכר, שעות ותנאי עבודה. ההודעה הגיעה מכיוון שכמה עובדים דוחפים את אפל לכווץ פערים לא הוגנים בשכר ברחבי החברה.
בפוסט באתר פנימי, אפל אמרה שהמדיניות שלה לא מונעת מעובדים "לדבר בחופשיות" על תנאי העבודה, על פי עותק של ההודעה שהגיע לסוכנות הידיעות רויטרס. "אנו מעודדים כל עובד עם חששות לגדל אותם באופן שבו הם מרגישים הכי נוח, פנימית או חיצונית", נכתב בפוסט.
מדיניות ההתנהלות העסקית של אפל כבר כללה לשון שקבעה שהעובדים לא הוגבלו ביכולתם לדון בשכר, שעות ותנאי עבודה, המוגן בדרך כלל על פי החוק האמריקאי. אבל עובדים שהתבטאו בחודשים האחרונים נתקלו בהתנגדות, אמרה מנהלת התוכנית לשעבר של אפל, ג'נק פאריש.
פאריש, שפוטרה לאחר שהייתה בתפקיד בכיר בפעילות עובדים, אמרה שהיא מקווה שהמסר של אפל יקל על הדרך לאחרים. "השלב הראשון הוא לוודא שאנשים מודעים לזכויותיהם", אמרה.
אפל אמרה בעבר שהיא לא דנה בענייני עובדים ספציפיים והיא "מחויבות עמוקה ליצירה ולתחזוקה של מקום עבודה חיובי ומכיל". המהלך מגיע על רקע דחיפה רחבה יותר של עובדי עמק הסיליקון לדבר על תנאי העבודה שלהם והשפעת הטכנולוגיה על החברה.
מוקדם יותר השבוע, פעילה בולטת נוספת, מהנדסת התוכנה של אפל שר סקרלט, כתבה בטוויטר שהיא עוזבת את החברה. סקרלט הגישה מכתב למועצה הלאומית ליחסי עבודה בטענה שאפל עצרה את הדיונים על שכר בין העובדים. עורך דינה, אלכסנדר פלסטינר, אמר שהעניין הוסדר והאישום יבוטל. 
סקרלט ופאריש עבדו יחד על "#AppleToo", קבוצה שדרכה עובדים בהווה ובעבר שיתפו סיפורים על מה שהם מכנים הטרדה ואפליה.
"אפל ידועה בתרבות החשאית שלה, שנועדה לשמור את הפרטים של מוצרים חדשים בסגור. עובדים לפעמים לא מודעים לזכותם לדבר על נושאים כמו שכר ותנאי עבודה", אמרה פאריש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה