השוק

שחר תורג'מן יו"ר בריל מסתער על שוק האופנה

מניית בריל הייתה אחת הכוכבות של השנה שעברה בבורסה, היא קיבלה זריקת מרץ מהכניסה של ג'קי בן זקן לחברה אבל מה שהופך את שחר תורג'מן למנכ"ל החודש זו העסקה עם רשת, שאם תצליח הרי שנולדה לנו מתחרה חזקה לפוקס, קסטרו והמשביר
ניצן כהן |  4
שחר תורגמן (צילום אסף לב)
מי שעקב בשנה שעברה אחרי המניות המובילות בבורסה גילה שם את בריל. רשת קמעונאית שאיכשהו טסה מתחת לרדאר. אז הם קיבלו את מנת הכתבות הנכונה לחברה שהמניה שלה טסה אבל אז נראה שגם ברוני ההון גילו את החברה ואיש העסקים ג'קי בן זקן היה זה שהרים את הכפפה והחל לרכוש את המניה עד שהגיע להחזקה משמעותית בחברה.
כאן כבר התחלנו להרים גבה, בריל? מה יש שם בחברה הזו? והתפננו לעסוק בטרדות היום יום. בשבוע שעבר הפתיעה בריל עם עסקה מעניינת, היא חברה לרשת, שמפעילה את ערוץ 13 עם פרויקט שיכול להתגלות במעלה הדרך כפרויקט מעניין מאוד. 
 
שתי החברות יקימו חברה משותפת לסחר אלקטרוני במותגים (בסגנון של טרמינל X) אבל כאן היא הייתה צריכה לגשר על פער "מותגי", כלומר להקים את המותג ולהביא אותו לכל בית, ואת החלק הזה בשותפות אמורה להביא רשת עם זמן מסך. בקיצור, אם העסקה הזו תבשיל ותהפוך את המייזם המשותף לשחקן בתחום קמעונאות המותגים האינטרנטיים הרי שהנה תחרות אמיתית באה לעולם, ולא נגיד לא לתחרות שתעשה לנו, הצרכנים, רק טוב.
בחרנו בשחר תורג'מן מנכ"ל החודש (למורת שהוא יו"ר בריל) מכיוון שהוא הרוח החיה בשנים האחרונות מאחורי בריל. הוא מביא לחברה את העבר שלו בצבא ואת הרוח של ליזום ולא להגיב, ואם היוזמה החדשה שלו תצליח, הרי שכולם ייהנו ממנה. מה שבטוח, שנכון לעכשיו המשקיעים בשוק ההון אוהבים את הפרויקט הזה.
תורג'מן בן 55 ואוחז בתואר שני במנהל עסקים. מהצבא פרש בדרגת סא"ל והיה מנכ"ל "חבר" משרתי הקבע, אחר כך ניהל את "הדקה ה-90" ומשם הוא בבריל.
-ספר קצת יותר על העסקה עם רשת.
"אנחנו מקימים מרקט פלייס שיהיו בו כל המותגים שלנו. גם הקיימים וגם אלה שנביא בעתיד ובעיקר מותגים שהציבור אוהב ולא מצויים בפרוטפוליו שלנו. מדובר באופנה וקוסמטיקה ומוצרים לבית".
-בתוכניות שלכם, מה החזון למייזם הזה?
"החזון שלנו זה להיות בין שלושת אתרי הסחר המובילים בישראל ואת זה אנחנו עושים עם שותף אסטרטגי שנותן מדיה. יש דרך ארוכה לבנות מותג ובהנחה שהמותגים טובים אז אם יש את המשאב של מדיה אפשר לעשות קיצורי דרך. 
"אנחנו צריכים 3 עד 5 שנים של בניית מותג ובניית מחזור מכירות משמעותי ואז לבחון את הצעדים אבל אני מניח וזה בסייג של "נכון לעכשיו" כנראה להנפיק אותו".
-איפה יהיה מנוע הצמיחה?
"האסטרטגיה שלנו היא של הבאת מותגים בינלאומיים לישראל וזה בהחלט יהיה מנוע הצמיחה העתידי".
-פוקס, קסטרו, המשביר יש מקום לעוד שחקן שמביא לישראל מותגים?
"אני מעריך מאוד את השחקנים הגדולים בשוק שלנו ותחרות היא דבר בריא. היא תעשה טוב לנו ולמתחרים. אבל בכלל היא תעשה טוב לצרכנים, יהיה להם מבחר, מבצעים, שירות וכן הלאה. בכלל זה יעשה טוב לצרכנים.
-כמה זמן לוקח לעבוד על עסקה כזו?
"כמה חודשים מאחורי הקלעים וגישושים וכשזה התחיל להתקדם אז היינו מחויבים לדווח כי אנחנו חברה ציבורית אבל זה סיפור של כמה חודשים".
-בוא נדבר רגע על מבנה הבעלות כשג'קי בן זקן נכנס לחברה משפחתית, איך זה עובד?
"במבנה הבעלות יש לנו את ג'קי ומשפחת בוסקילה עם 45%. יש ביני לבין מנכ"ל הקבוצה הרמוניה ונקרא לזה: אמונה משותפת בכיוון שהחברה צריכה ללכת אליו. מכיוון אני יו"ר פעיל ב-90% משרה, אז יש ביננו חלוקת סמכויות. אני לא מנכ"ל על אלא בתפקידים קלאסיים של יו"ר דירקטוריון שהם להתוות מדיניות, לגבש אסטרטגיה ולפקח על ההוצאה לפועל של הדבר הזה".
-מה יהיה המעמד של החנויות הפיזיות עכשיו?
"אנחנו לא נוטשים אותם, העולם הזה הופך להיות היברידי. החנויות, האתר והמועדון ידברו אחד עם השני. אפשר יהיה בעתיד לקבל מוצרים בחנות שנרכשו באתר וכן הלאה. אבל האתרים ונקודות המכירה ידברו אחד עם השני".
-בוא נדבר רגע על השוק שלכם. בשנה שעברה כולם היו בישראל וקנו המון בארץ. עכשיו חוזרים לטוס ואפשר להניח שתהיה לזה השפעה על הרשתות הישראליות.
"בשנה שעברה הסתערו על החנויות והשמיים היו סגורים ועכשיו הם מתחילים להיפתח ויהיה מעניין לראות את היציאות לחו"ל, שער הדולר שיכול להשפיע והחזרה לשגרה כשאין סגרים ואין מגבלות, אין תווים ירוקים וכן הלאה. אז יכולה להיות שנה טובה לעולם קמעונאות האופנה בהנחה שהשנה תהיה רגילה בלי הפתעות. אבל תזכור שברקע יש את המלחמה באוקראינה, ולא שהיא משפיעה יותר מידי וגם ככה ההוצאות עלו במהלך הקורונה אבל כשנפרדנו מהקורונה, אנחנו חושבים על שנה טובה לעולם קמעונאות האופנה".
-איפה פוגשים אותכם השיבושים בשרשרת האספקה?
"אני מרגיש את השרשרת אספקה וכולם סובלים מזה. עד היום התמודדנו עם זה יפה  ואם זה יימשך, נתמודד גם עם זה אבל אני מקווה שבשנה הבאה הפקק בנמלים ישתחרר. וכמו שהתמודדנו עם העלייה במחירי התובלה הימית, נתמודד גם התמתנות או אפילו ירידה שלהם אבל אני מקווה שב-2023 יהיה הרבה יותר טוב".
-איפה אתם נמצאים בחשבונות של יוקר המחיה.
"הציבור לא סבל מהתייקרויות בתחום האופנה, אלא להיפך מינואר 2016 עד היום מחירי האופנה ירדו ב-26%, המדד עלה ב-5% בתקופה הזו אז המחירים ירדו ריאלית יותר. בישראל התחרות חזקה מאוד ותוסיף את התחרות בדיגיטל - זה בריא מאוד וזה הוזיל את המחירים לצרכן, כאן זה ענף בריא ותחרותי שיכול להסתגל מהר מאוד למציאות משתנה.
"הענף הזה פעל מעולה בתקופת הקורונה, של חוסר וודאות זה לא רק אנחנו אלא גם המתחרים. פשוט הענף בריא". 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חרא נעליים וחרא אנשים
    תומר 03/2022/13
    הגב לתגובה זו
    10 1
    חבורה של נוכלים ורמאים
    סגור
  • החרא הגדול זה מי שעומד כיו״ ר חברה שלא ראוי שינהל אותה (ל"ת)
    חסוי 04/2022/11
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 1.
    Shachar u r a good leader
    AnormaLee 03/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 11
    I appreciate u
    סגור
  • פתטי (ל"ת)
    מיכא 03/2022/28
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור