השוק

מגדלת הקנאביס הרפואי רוכשת שני בתי מרקחת

שיח מדיקל רכשה שליטה (51%) בחברה המנהלת שני בתי מרקחת בירושלים ומפעילה מערך משלוחים ייחודי, בתי המרקחת משרתים כ-3,000 לקוחות בחודש בתמורה ל-2.5 מיליון שקל

מערכת ice | 
בית מרקחת (צילום pixabay)
שיח מדיקל, הודיעה היום על רכישת שליטה (51%) בחברה המנהלת שני בתי מרקחת בירושלים ("מדי-פלוס") המנפקים ומוכרים, בין היתר, מוצרי קנאביס רפואי בישראל. 
בתמורה למניות הנרכשות תשלם החברה למוכרים סך של כ-2.5 מיליון ש"ח (במועד השלמת העסקה, שילמה החברה למוכרים 1 מיליון ש"ח במזומן וב- 1.1.2023 תשלם שיח למוכרים 1.5 מיליון ש"ח נוספים). הרכישה תמומן ממקורותיה העצמיים של החברה.
 
בנוסף לתשלום המובטח, בכפוף לעמידה ביעדים שנקבעו בהסכם, לרבות הכנסות מצטברות של כ-88 מיליון ש"ח של מדי-פלוס במהלך השנים 2023-2025 והגעה ליעדי רווחיות בתקופה זו, עשויים המוכרים להיות זכאים לתשלום מהחברה בסך מצטבר במזומן של עד כ-4.5 מיליון ש"ח.    
עוד הוענקה לשיח אופציה לרכישת יתרת המניות (49%) במדי-פלוס במהלך תקופה בת 7 שנים ממועד ההשלמה בתמורה לסך כולל של 8 מיליון ש"ח, ובתנאים שנקבעו בהסכם הרכישה. 
 
פעילותה העיקרית של מדי-פלוס היא ניהול שני בתי מרקחת בירושלים, האחד ברח' כנפי נשרים והשני ברח' בר-אילן. בתי המרחקת מנפקים ומוכרים מוצרי קנאביס רפואי , החל משנת 2020, בעיקר באזור ירושלים ומרכז הארץ, ולהם מעל לכ-3,000 לקוחות קצה בכל חודש. במסגרת פעילותם, מנפקים בתי המרקחת מוצרי קנאביס רפואי של מירב המגדלים, לרבות מוצרי החברה. 
בהתאם לדוחותיה הכספיים המבוקרים של מדי-פלוס לשנת 2020 (אשר נערכו לפי תקן חשבונאות ישראלי – Israeli GAAP), בשנת 2020 עמד מחזור המכירות של החברה הנרכשת על 26,519 אלפי ש"ח; רווח של 612 אלפי ש"ח ובנטרול הוצאות חד פעמיות על כ- 1,674 אלפי ש"ח, סך נכסים של 6,537 אלפי ש"ח וסך התחייבויות של 6,301 אלפי ש"ח. 
 
בהתאם לדוחותיה הכספיים המבוקרים של מדי-פלוס לשנת 2021, מחזור ההכנסות היה 27,724 אלפי ש"ח, הפסד של 233 אלפי ש"ח; הרווח בנטרול ההוצאות החד-פעמיות היה כ- 955 אלפי ש"ח, סך נכסים של 6,530 אלפי ש"ח; וסך התחייבויות של 6,526 אלפי ש"ח.  
לאחר השלמת הרכישה, בכוונת החברה לפעול להגדלת מחזור ההכנסות של מדיפלוס לצד ייעול תפעולי של פעילות בתי המרקחת, ובין היתר, התמקדות בשיפור הרווחיות הגולמית והרווחיות התפעולית של מדיפלוס.
 
בהתאם, החברה מעריכה כי השלמתה של העסקה תשפיע באופן חיובי על תוצאותיה הכספיות של החברה לאור הסינרגיה האנכית בין הפעילות הקיימת לפעילות הנרכשת. כמו כן, מעריכה החברה כי הכנסות מדי-פלוס מפעילות בתי המרקחת בשנים עשר החודשים העוקבים למועד השלמת העסקה יעמדו על כ- 30-28 מיליון ש"ח לצד הצגת רווחיות בתקופה זו.
עם השלמת העסקה, מפעילה החברה חמישה בתי מרקחת לניפוק ומכירה של קנאביס רפואי, באזורים גיאוגרפיים שונים בישראל. הרכישה מהווה צעד נוסף במימוש אסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה לאורך שרשרת הערך ולהקמה של רשת בתי מרקחת לניפוק מוצרי קנאביס רפואי, וזאת במטרה  להמשיך ולהוביל את תחום הקנאביס הרפואי בישראל. בימים אלו החברה בוחנת עסקאות והזדמנויות נוספות לרכישת פעילות בתי מרקחת המורשים למכירת קנאביס רפואי.
יוגב שריד, מנכ"ל שיח מדיקל גרופ מסר: "אנו מאמינים כי עם הצמיחה העקבית במספר המטופלים בישראל והתכנית להרחבת רשת בתי המרקחת, נשרת מספר גדול יותר משמעותית בעתיד. אחוז ניכר מלקוחות בתי המרקחת הנרכשים נמנים על מהמגזר הדתי-חרדי. אנו מאמינים כי לקוחות אלו יראו ערך מוסף במוצרי שיח אשר הינם היחידים בארץ בעלי אישור שמיטה וכשרות מהודרת."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה