השוק

פתאל החזקות צפויה להנפיק מניות בשווי כ-154 מיליון שקל

היענות גבוהה בהצעת רכש חליפין של אגרות החוב להמרה בתמורה להנפקת מניות חברת פתאל החזקות. יותר ממחצית מכלל מחזיקי אגרות החוב להמרה נענו להצעת רכש החליפין. מהלך זה צפוי לתרום לחיזוק נוסף בנזילות והאיתנות הפיננסית של החברה
מערכת ice | 
רשת פתאל (צילום freepik, מתוך עמוד הפייסבוק של רשת מלונות פתאל / Hamad Ganem)
חברת פתאל החזקות, שהינה רשת בתי המלון הגדולה בישראל, הכוללת 240 בתי מלון ומעל ל-45 אלף חדרי אירוח בכ-20 מדינות, הודיעה היום על תוצאות הצעת רכש חליפין לכלל מחזיקי אגרות החוב להמרה (סדרה 1), וזאת בתמורה להנפקת מניות רגילות של החברה. להצעת רכש החליפין נענו כ-55.4% מסך מחזיקי אגרות החוב להמרה המחזיקים במצרפי בכ-154.5 מיליון שקל ע.נ. אגרות חוב (סדרה 1), כך שהחברה צפויה להקצות לאותם מחזיקי אגרות חוב כ-533 אלף מניות ובשווי כספי של כ-154 מיליון שקל. 
במסגרת הצעת הרכש שפורסמה ב-17 ביולי 2022, פנתה פתאל החזקות לכלל מחזיקי אגרות החוב להמרה (סדרה 1) להצעת רכש חליפין מלאה לרכישה של עד כ-278.8 מיליון שקל ע.נ, וזאת בתמורה להנפקת מניות רגילות לפי יחס החלפה של 0.00345 בגין כל 1 שקל ע.נ. יחס ההחלפה גבוה בכ-1.84% מהיחס הנובע מחלוקת שער הנעילה של אגרות החוב (סדרה 1) בשער הנעילה של המניות הרגילות, נכון לסיום המסחר ב-14 ביולי 2022. כמו כן, יחס ההחלפה גבוה בכ-3.71% מהיחס הנובע מחלוקת ממוצע שערי הנעילה של אגרות החוב (סדרה 1) במהלך חצי שנה האחרונה בממוצע שערי המניות באותה תקופה.
בתוך כך, בשבוע שעבר, פתאל החזקות השלימה בהצלחה הנפקת סדרה חדשה של אגרות חוב (סדרה ד') בהיקף של כ-260 מיליון שקל ומעבר לסכום הגיוס המקורי המתוכנן, וזאת לאחר שזכתה לביקושים גבוהים בשלב המוסדי והציבורי. בעקבות ביקושי היתר שנרשמו בהנפקה, שיעור הריבית שנקבע במכרז עמד על 3.25% ונמוך משמעותית מהריבית המקסימלית שהוצעה במכרז למוסדיים שעמדה על 4.2%. במסגרת ההנפקה, הציעה החברה למשקיעים איגרות חוב הנושאות ריבית שנתית הצמודה למדד עם מח"מ של כ-5 שנים, כאשר מועד הפירעון הסופי של איגרות החוב יהיה בחודש דצמבר 2032. איגרות החוב של החברה מדורגות על ידי חברת הדירוג 'מידרוג' בדירוג של A3.il עם אופק יציב.
 
כמו כן, בחודש שעבר דיווחה החברה על צפי לשיפור מהותי בפעילות החברה ברבעון השני של שנת 2022, לעומת הרבעונים הקודמים. החברה פרסמה שההכנסות ברבעון השני צפויות לזנק לטווח של 1.52 – 1.56 מיליארד שקל, למעלה מפי 2 מהכנסות החברה ברבעון השני בשנת 2021 שהסתכמו בכ- 670 מיליון שקל, וזאת כתוצאה מהגידול באחוזי התפוסה בכל המדינות ובהתחשב בהשפעת שערי החליפין במדינות בהן החברה פועלת. כמו כן, ה-EBITDAR ברבעון השני צפוי לעלות לטווח של 550-580 מיליון שקל וה-EBITDA לפני השפעת תקן IFRS16 צפוי לעלות לטווח של 300-330 מיליון שקל.
שחר עקה, סמנכ"ל הכספים של פתאל החזקות מסר: "למעלה ממחצית מכלל מחזיקי אגרות החוב להמרה  נענו להצעתנו לרכש חליפין בתמורה להנפקת מניות בסכום כספי של כ-154 מיליון שקל. מהלך זה צפוי לתמוך ביישום אסטרטגיית הצמיחה של החברה הן בישראל והן באירופה, תוך הקפדה על רמת הנזילות והאיתנות הפיננסית של החברה. כמו כן, רק בשבוע שעבר השלמנו הנפקה מוצלחת של  סדרת אג"ח חדשה ובריבית הנמוכה משמעותית מהריבית המקסימאלית – דבר המבטא פעם נוספת את הבעת האמון של ציבור המשקיעים בחברה, בהנהלתה ובאיתנותה הפיננסית".
רשת מלונות פתאל, בבעלות משפחת פתאל (62.06%), הוקמה על ידי דוד פתאל במרץ 1999 והיא מתמחה באמצעות תאגידים המוחזקים על ידה, בהחזקה, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ואירופה וכן ברכישה והקמה של מלונות חדשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה