רכילות עסקית

לב לבייב מנסה לחזור לישראל מבלי להיעצר

המיליארדר מנסה למצוא דרך לסיים את פרשת היהלום השחור והחקירות סביב הברחת היהלומים בשווי מאות מיליוני שקלים, וזאת כדי שיוכל לחזור לישראל מבלי להיעצר. האם הפעם המשטרה ורשות המסים יסכימו?
מערכת ice |  1
לב לבייב (צילום אביר סולטן פלאש 90)
המיליארדר הישראלי, בעל השליטה באפריקה ישראל,  שחי ברוסיה בשנים האחרונות נמנע מלהגיע לישראל בעקבות פרשת "היהלום השחור" מנסה למצוא את הדרך בחזרה לארץ מול רשויות החוק לאחר שעזב אותה ללונדון אי שם בשנת 2007.
כזכור, בקיץ 2018 החלה חקירה בישראל ומקורביו של לבייב בארץ נעצרו בעקבות חשד של המשטרה ורשות המסים להברחת יהלומים לישראל במה שנקרא פרשת "היהלום השחור". במהלך החקירה גם מצאה את מותה מנהלת החשבונות בחברת היהלומים של המיליארדר, במה שנראה כהתאבדות מהקומה העשירית בבניין - וזאת ימים ספורים בלבד לאחר שנחקרה באזהרה. לימים הכריעה הפרקליטות כי אין חשד לפלילים וקיבלה את טענת המשטרה כי מזל הדדי, מנהלת החשבונות התאבדה, ולא כפי שנחשד כי נדחפה מהחלון אל מותה.
בפתיחת החקירה נעצרו, כאמור, מקורביו של לבייב, בניהם גם בנו זבולון בחשד להברחת יהלומים לארץ בשווי של מאות מיליוני שקלים, אך המיליארדר לא נעצר בעקבות העתקת מקום מגוריו מלונדון לרוסיה כמה חודשים קודם לכן. המשטרה ביקשה ממנו להגיע לארץ למסור את גרסתו לפרשה, אך לבייב עד כה נמנע מכך. מעברו לרוסיה עורר את חשדה של המשטרה כי בכך הוא מנסה להתחמק מחקירתו, לפי שלישראל יש יחסי הסגרה פחותים עם רוסיה, אך לבייב מכחיש זאת וטען שלא ידע על החקירה בעת מעברו לרוסיה.
כך או כך במהלך השנים הגיעו הצעות מצידו של לבייב כי יגיע לארץ לחקירות בתנאי שלא ייעצר אך המשטרה ורשות המסים לא נענו לבקשתו. המיליארדר שהיה בעבר חי בישראל עם משפחתו באחוזת ענק בסביון בשווי של 61 מיליון שקל ולאחר מכן בבני ברק, כנראה מתגעגע לישראל וההצעות הועלו בשנית.
על פי הדיווח בסוף השבוע האחרון בעיתון מעריב, הטייקון מנסה בשנית להגיע להסדר עם המשטרה ורשות המסים ולסיים את כל הפרשת סביב חקירת הברחת היהלומים, וזאת כדי שיוכל לחזור לישראל. מדוברות משפחת לבייב סרבו להגיב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוא מפחד מהקורונה..
    מגיב שפוי 05/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רוצה לבוא להתחסן בארץ..
    סגור