בעולם

עם תחילת השנה: זו המדינה שהצטרפה לגוש האירו

החל מה-1 בינואר קרואטיה הצטרפה לגוש האירו, מתוך כך המטבע המקומי "הקונה" יוחלף והגבלות מעבר הגבול יוסרו
מערכת ice | 
אירו (צילום פלאש 90)
לאחר כמה הערכות ממושכת, ממשלת קרואטיה הודיעה על הצטרפות לגוש האירו עם כניסת השנה החדשה. למעשה המדינה הבלקנית חברה לאיחוד האירופי כבר ב-2013 אך כדי לאמץ את היורו נדרשה לעמוד בכמה תנאים כלכליים קפדניים, בהם שער חליפין יציב, אינפלציה מבוקרת והוצאה ציבורית תקינה.
בנוסף למעבר למטבע האירו, אזרחי קרואטיה יוכלו ליהנות מהסרת מחסומי הגבולות בין מדינות האיחוד ולהצטרף להצטרף לאזור התנועה החופשית ללא דרכונים הגדול בעולם. בנוסף לכך המהלך גם יקל על נסיעות וקשרים עסקיים ועל הליך המרת המטבע עבור קרואטים שיוצאים לחו"ל כמו לעשרות אלפי תיירים המבקרים בה מדי שנה.
בזמן שהבנקים בקרואטיה עובדים על מעבר לאירו, מטבע הקונה הקרואטי יהיה מותר לשימוש לתשלום במזומן בשבועיים הקרובים בלבד, אך עודף יתקבל רק ביורו. החל ב-15 בינואר, גם התשלום יוכל להתבצע ביורו בלבד.
אוכלוסיית קרואטיה, ששוכנת לחופי הים האדריאטי, מונה כ-4 מיליון תושבים ונחשבת למדינה אשר כלכלתה נמצאת בצמיחה תמידית ונחשבת למדינה מבוססת ביחס לשכנותיה הבלקניות.
התעשייה תורמת 19% לתל"ג הקרואטי. המוצרים העיקריים אשר מייחדים את התוצר הקרואטי הם כימיקלים, מוצרי אלקטרוניקה, פלדה, אלומיניום, נייר, מוצרי עץ, טקסטיל, ספינות, מוצרי נפט ומוצרי מזון. החקלאות תורמת 10% מהתל"ג. הגידולים העיקריים הם חיטה, תירס, סלק, סוכר, חמניות, זיתים, פרי הדר, ענבים, ירקות, חזירים, בקר ועופות. קרואטיה עשירה באוצרות טבע ובהם נפט, פחם, ברזל וגז טבעי וכן יהלומים. הכוח ההידרואלקטרי של הנהרות מספק כ-60% מתצרוכת החשמל.
 
בנוסף לכך מגזר התיירות של המדינה תופס נפח של 20% מהתוצר ו-16.9% מהתל"ג. מלבד הסתמכותה הרבה על תיירות, ענף היצוא המוביל של קרואטיה הוא דלק גולמי ומזוקק עם 4.27%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה