קריפטו

לראשונה: האיחוד האירופאי מקדם רגולציה בשוק הקריפטו

לאחר קריסה משמעותית בשוק הקריפטו לאורך השבועות האחרונים, והמשבר הכלכלי העולמי המתמשך, האיחוד האירופאי הודיע על שבוע על גיבוש של מספר כללים מהותיים בדרך להסדרת רגולציה בתחום הנכסים הדיגיטליים: "מסוכנים וספקולטיביים וזה בסיסי לפעול". אלו הפרטים שפורסמו אודות החוקים שיקודמו
מערכת ice | 
קריפטו (צילום vecteezy)

האיחוד האירופי הסכים על שורת כללים פורצי דרך להסדרת נכסי קריפטו, כאשר קריסת הביטקוין מגבירה את הלחצים על הרשויות לרסן את השוק. כך עולה מדברים של מחוקקי האיחוד האירופי, עליהם דווח בסוף השבוע (חמישי) ב"רויטרס". 

בעולם, נכסי קריפטו אינם מוסדרים ברובם, כאשר מפעילים לאומיים באיחוד האירופי נדרשים רק להציג בקרות למאבק בהלבנת הון. אלא שכעת לפי הפרסום, נציגים מהפרלמנט האירופי ומדינות האיחוד האירופי פרסמו הסכמות הקשורות לחוק נכסי קריפטו (MiCA), שצפוי להיכנס לתוקף בסביבות סוף 2023.
 


"היום, עשינו סדר במערב הפרוע של נכסי קריפטו וקבענו כללים ברורים לשוק הרמוני", ציטטו בסוכנות הידיעות את סטפן ברגר, מחוקק במרכז הימין שהוביל את המשא ומתן מטעם הפרלמנט. לדבריו, "הצניחה האחרונה בערך של מטבעות דיגיטליים מראה לנו עד כמה הם מסוכנים וספקולטיביים וזה בסיסי לפעול". 


MiCA יהיה גוף הרגולציה המקיף הראשון בעולם לנכסי קריפטו ויכיל אמצעים חזקים להגנה מפני ניצול לרעה ומניפולציות בשוק, הוסיף ארנסט אורטסון, מחוקק מפלגת הירוקים בפרלמנט.

עוד צוין בדיווח, כי החוק החדש נותן למנפיקים של נכסי קריפטו ולספקי שירותים קשורים מעין  "דרכון" שיספק הרשאה, לשרת לקוחות ברחבי האיחוד האירופי מבסיס אחד, תוך עמידה בכללי הון והגנה על הצרכן.
 


ארצות הברית ובריטניה, שני מרכזי קריפטו גדולים, עדיין לא אישרו כללים דומים. מעמדם של נכסי קריפטו התערער לאחר קריסת אסימוני TerraUSD ו-luna בחודש שעבר, כאשר חברת הלוואות הקריפטו האמריקאית הגדולה Celsius Network הקפיאה החודש משיכות והעברות.


הביטקוין קרס החודש לסכום של כ- 17,600 דולר, ונסחר בסביבות 18,900 דולר ביום חמישי, הרבה מתחת לרמתו בסוף מרץ אז עמד מחיר המטבע על כ- 48,200 דולר.

לפי סוכנות הידיעות העולמית, המשא ומתן ביום חמישי התמקד בנושאים כמו פיקוח וצריכת אנרגיה של נכסי קריפטו. "הסכמנו שספקי נכסי קריפטו צריכים לחשוף בעתיד את צריכת האנרגיה וההשפעה הסביבתית של נכסים", הובואו דבריו של ברגר.


כמו כן נכתב כי מדינות האיחוד האירופי יהיו הרגולטורים העיקריים של חברות קריפטו, אם כי ל"כלב השמירה" של הגוש, הרשות לניירות ערך האירופאית (ESMA) יהיו סמכויות להתערב אם ההגנה על המשקיעים או היציבות הפיננסית מאיימים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה