משפט

מני מזוז פורש מהעליון: "תקופה של התלהמות של המערכת פוליטית על מערכת המשפט"

השופט מני מזוז הודיע כי הוא פורש מתפקידו כשופט בית המשפט העליון, שימש כיועץ המשפטי לממשלה וזכה לאביר איכות השלטון בתחום המשפט ואיש השנה במשפט של לשכת עורכי הדין. מזוז: "לעליון תפקיד מרכזי בשמירה על הדמוקרטיה''
אביחי דלאל |  1
השופט מני מזוז (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
שופט העליון, מני מזוז (65) הודיע היום (חמישי) במכתב לחבריו כי הוא פורש מתפקידו בבית המשפט העליון. במכתב שכתב לחבריו ביקר את המערכת הפוליטית שתוקפת בימים אלה את מערכת המשפט, בתקופה שבה מתקיים משפט האלפים של ראש הממשלה.
כזכור, השופט מזוז הצטרף לסגל שופטי בית המשפט העליון בנובמבר 2014, כארבע שנים לאחר שסיים את תפקידו כיועץ המשפטי לממשלה ועם סיום תפקידו זכה לאיש השנה בתחום המשפט של לשכת עורכי הדין וזכה לאות אביר איכות השלטון. במסגרת תפקידו כשופט בית המשפט העליון נתפס כשופט בעל עמדות ליברליות. לפני כשנה, מזוז ספג ביקורת ציבורית לאחר ששפט בעתירה נגד משרד העבודה והרווחה מכיוון שביתו יעל מועסקת שם בתפקיד בכיר ובתגובה מזוז תקף את זה כביקורת שנמשכת על מערכת המשפט.
מזוז נפרד במכתב לחבריו השופטים ושם כתב: "למדינת ישראל מערכת שיפוטית מפוארת, בעלת הישגים מרשימים, הזוכה גם להערכה בינלאומית רבה. לבית המשפט העליון, בכל מדינה דמוקרטית, תפקיד מרכזי בהגנה על ערכי הדמוקרטיה ועל זכויות האדם".
מזוז הוסיף גם דברי ביקורת לאחר שכתב: "מזה זמן, כולל בימים אלה ממש, אנו מצויים בתקופה של עימות ושל התלהמות ביקורתית הולכת וגוברת של המערכת הפוליטית כלפי מערכת המשפט, וכלפי מערכות אכיפת החוק כולן. התפיסה בדבר חשיבות המשפט וכיבוד החוק ומשרתיו, הייתה לזרה בעיני גורמים שונים בחברה הישראלית ובמערכת הפוליטית".
לאחר מכן צוטט את מנחם בגין ותיאר את חשיבותה של כיבוד המערכת המשפטית במדינת ישראל. את המכתב הוא סיכם בכך שהודה לחבריו לבית המשפט העליון: "תודה רבה לכולם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזה הפסד. ממש נכס..
    אמיר 04/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צר לי לא אהבתי אותו כיועץ המשפטי לממשלה, לבטל לא המינוי מחויב ומאולץ לעליון. בעדינות נאמר לך, לך לשלום...
    סגור