השוק

החברה הישראלית המבטיחה קורסת: חובות של מיליונים, בדרך לחדלות פירעון

סקייליום, שפעלה בעבר תחת השם SQream וגייסה לאורך השנים כ-145 מיליון דולר ממשקיעים בארץ ובעולם, פנתה לבית המשפט בבקשה לפתוח בהליכי חדלות פירעון. החברה דיווחה על חובות של יותר מ-13.6 מיליון שקל והפסדים מצטברים של למעלה מ-300 מיליון שקל
חובות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת ההייטק סקייליום הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לצו פתיחת הליכים ומינוי נאמן זמני, לאחר שלטענתה אינה מסוגלת לעמוד עוד בהתחייבויותיה. בבקשה ציינה החברה כי צברה חובות של יותר מ-13.6 מיליון שקל, לצד הפסדים מצטברים של מעל 300 מיליון שקל עד שנת 2023.
החברה, שהוקמה בשנת 2010 תחת השם SQream, עסקה במשך שנים בפיתוח תוכנות לניתוח מאגרי נתונים גדולים ותשתיות מחשוב מתקדמות. בשנה האחרונה ביצעה שינוי אסטרטגי והתמקדה בפיתוח טכנולוגיה להאצת עיבוד מידע באמצעות מעבדים גרפיים (GPU), על רקע העלייה בביקוש לפתרונות בתחום הבינה המלאכותית.
לפי הבקשה שהוגשה לבית המשפט, סקייליום גייסה לאורך השנים כ-145 מיליון דולר ממשקיעים, בהם עליבאבא וקרנות השקעה זרות, אך לא הצליחה להגדיל את הכנסותיה או להשלים גיוסי הון נוספים. החברה טענה כי המלחמה המתמשכת בישראל הקשתה גם היא על גיוס השקעות מקרנות זרות ועל קידום מהלכי מימון ורכישה.
מהמסמכים עולה כי בין חובות החברה נמצאים כ-2.4 מיליון שקל לעובדים בגין שכר, כ-405 אלף שקל בגין אי-הפרשות לפנסיה, חוב של כ-1.5 מיליון דולר לבנק מזרחי טפחות, חובות לרשויות המס ולביטוח הלאומי, וכן חוב של כ-300 אלף דולר בגין דמי שכירות שלא שולמו. עוד נמסר כי פעילות החברה הופסקה בתחילת החודש, והעובדים קיבלו הודעה על הוצאה לחל"ת.
בדוחות הכספיים שצורפו לבקשה נכתב כי הכנסות החברה הסתכמו ב-2.8 מיליון דולר בשנת 2023 וב-2 מיליון דולר בשנת 2024. בנוסף צוין כי ניסיונות למכור את החברה או להשיג מימון גישור לא הבשילו להסכמים מחייבים, מה שהוביל בסופו של דבר לפנייה לבית המשפט.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יש עוד הרבה ואף אחד לא שומע
    עידן 05/2026/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב מאוד שאתם מפרסמים, שידעו שעל כל חברה מצליחה שעושה אקזיט, יש כמה חברות ש- קרס. אבל תמיד מספרים לנו רק על אקזיטים במיליוני דולרים, כאילו הכל וורוד ורק תפתח חברה כי יש לך איזה פלוץ חדש שאף אחד לא הפליץ ואתה בדרך לאקזיט.
    סגור
  • 2.
    מה שמות הבעלים והמקימים
    מומחה 05/2026/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה לא מוזכר!!
    סגור
  • אין מקום
    אזרח 05/2026/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לרשום את כל הדירקטורים ובעלי המניות..... הכסף התבזר לו
    סגור
  • 1.
    למה להתאמץ? בואו לזרוק את הכסף אצלי בקזינו
    שילר הדילר 05/2026/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    "חברה מבטיחה"שהוציאה מהציבור 145 מיליון דולר. מה היא הבטיחה? כלום ושום דבר פרט למשכורות עתק לעובדים ולמנהלים + חגיגת ביזבוזים של כמה שנים. עדיף להמר בקזינו שם זוכים לפעמים וגם שותיים אלכוהול חינם. מזכיר לי את יובל דיסקין שגייס "רק" 10 מיליון דולר ועירבב מים כמה שנים.
    סגור