משפט

"רצה מיליונים וקיבל כמה אלפים", נמחקה תביעה ייצוגית נגד שמונה חברות

יגאל ארבל תבע ב-2.5 מיליון שקל, תביעה ייצוגית נגד שמונה חברות בנוגע לשירות המענה הטלפוני של החברות, לאחר הסדרים התובע הצליח לקבל מהתביעה 11 אלף שקל. עו"ד אילון עישר המייצג את אחת החברות: "תביעה ייצוגית הפכה לכלי ניגוח נגד חברות מסחריות וגופים"
אביחי דלאל |  2
עסקים סגורים (צילום Magma Images)
יגאל ארבל הגיש תביעה על סך 2.5 מיליון שקל נגד 8 חברות: ג'פניקה, משרד הכרטיסים "לאן", טולמג'ס, א.פ. עיצובים  לבית בע"מ, אליתה ליוינג  בע"מ, רהיטי הכח וגנים ושושנים א.ש. בע"מ. הסיבה לתביעה הייתה כי ארבל  טען שהמענה הטלפוני לא מונגש לבעלי מוגבלויות, בית המשפט המחוזי בירושלים מחק את התביעה וארבל הגיע לפשרה עם כמה חברות על  11 אלף שקל.
כאמור, ארבל תבע 8 חברות בטענה כי במענה הטלפוני יש מעבר למוזיקת רקע בלי להעביר למוקדן דבר שלטענתו גורם  לכך שהמענה הטלפוני של אותן חברות לא מונגש לבעלי מוגבלויות וכתוצאה מכך תבע את החברות על 2.5 מיליון שקל. חלק מהחברות הגיעו עם ארבל לפשרות שנאמדו בגובה של 11 אלף שקל.  בחברת "גנים ושושנים א.ש. בע"מ" המיוצגת על ידי עו"ד אילון עישר, החליטו "לא להיכנע לסחטנות" ובתום הליך שערך כשנתיים, "גנים ושושנים" הצליחו לההימנע מהתביעה כשבית המשפט המחוז ירושלים והשופטת תמר בזק רפפורט הודיעו על מחיקת התביעה. 
עו"ד אילון עישר, שותף במשרד עו"ד סימון, עישר, דסקל ושות' אמר לאחר החלטת השופטת: "תביעות ייצוגיות הן כלי לגיטימי וחוקי לאכיפת הוראות הדין בכלל זה אלה הנוגעות לצרכנים ואוכלוסיות מוחלשות. עם זאת, הכלי החשוב הזה, הפך בשנים האחרונות לכלי ניגוח נגד חברות מסחריות וגופים בידי בעלי אינטרסים שהפכו להיות מקצוענים בהגשת מאות תביעות ייצוגית במטרה אחת – לגרוף כספים לכיסם, ללא קשר לטובת הקבוצה או לעניין שבשמו הם תובעים לכאורה".
עוד הוסיף עו"ד עישר: "אותם נתבעים, רוצים להימנע מהליכים משפטיים מתישים ויקרים ונאלצים לשלם דמי בל יחרץ לתובעים ולעורכי דינם. מדובר באותם תובעים המיוצגים על ידי אותם עורכי הדין המגישים מאות תביעות בסכומי עתק נגד מאות גופים ובסופו של דבר מסתפקים בנזיד עדשים, בלי שהקבוצה נהינת מדבר מה. מרשתינו סירבה להכנע לנסיון הסחטנות, עמדה על קיום ההליך והתובע נאלץ לחזור בו מהתביעה בידיעה שאם יעמוד לחקירה, יגדע מטה לחמו והוא יאלץ למצוא מקור פרנסה אחר, תחת סחיטת גופים עסקיים בתביעות סרק".

עו"ד אילון עישר (צילום: בר פינקלשטיין)
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עורך דין ממש גרוע (ל"ת)
    אילון עישר 10/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ראית נחש זרוק עליו אבן
    tre 05/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראית עוכר דין-- זרוק עליו סלע
    סגור