משפט

איש השיווק בהפועל חדרה תובע עיתונאית ב-200 אלף שקל

איש השיווק של קבוצת הכדורגל הפועל חדרה, יגאל רובין תובע את העורכת הראשית של העיתון המקומי "מבט מקומי", אפרת גוטפריד לאחר שני פרסומים נגדו. עורך דינו, תום שנפ: "מקומם, עושה שימוש בכלים שלה בכדי להתנקם בתובע שעמו היא מסוכסכת"
אביחי דלאל |  1
יגאל רובין, איש השיווק של הפועל חדרה (צילום צילום מסך "מגרש פתוח", ערוץ הספורט)
יגאל רובין, פעיל חברתי ואיש השיווק של הפועל חדרה הגיש תביעת לשון הרע על סך  200 אלף שקל נגד אפרת גוטפריד, העיתונאית והעורכת הראשית של העיתון והאתר "מבט מקומי" המופץ ומוכר בעיקר באזור השרון הצפוני ומישור החוף.
לטענתו של רובין, פרסמה גוטפריד פוסטים בפייסבוק וכן כתבות בהם היא טוענת כי "מועדון הפועל חדרה בבעיה" בעקבות "כישלון במכירת המנויים". במסגרת פרסום זה הוסיפה וטענה כי הכישלון במכירת המנויים מקשה על הקבוצה לגייס שחקנים ו/או לאשר לשחקנים בבקרה התקציבית, וכי בעקבות האמור התובע "זומן לשיחה כדי להודיע לו שסיים את תפקידו במועדון" ועוד. 
בכתבה שפורסמה באתר האינטרנט "מבט מקומי" ונשאה את הכותרת "תגאל אותנו", גוטפריד כתבה כי: "ספונסרים התרחקו מהמועדון לאחר ששמעו שהוא איש השיווק. למרות הורדת מחיר המנוי ב-20 אחוז, מכירת המנויים לא מתרוממת ונחלה כישלון חרוץ. הקופה ריקה והקבוצה מתקשה להעביר שחקנים בבקרה. הטעויות שלו ככרוז הרשמי הפכו למביכות ביותר. אז למה בהפועל חדרה מתעקשים יגאל רובין?" אותה כתבה עסקה בניתוח הבעיות שלטענתה נבעו מהעסקתו של רובין כאיש השיווק של הקבוצה.
בכתב התביעה נכתב כי: "עניינה של תביעה זו במקרה חמור, במסגרתו הנתבעת, בכסות של עיתונאית, בחרה להוציא את דיבתו של התובע רעה, ולפגוע בשמו בטוב, תוך שימוש בכוח ובפלטפורומות רבות הכוח והעוצמה העובדות לרשותה. כפי שנראה בכתב תביעה זה, הנתבעת, מסיבותיה היא, ובעקבות סכסוך עתיק יומין בין הצדדים, סימנה את התובע, פעיל חברתי מוכר בעיר חדרה בכלל, ובמועדון הכדורגל הפועל חדרה בפרט, ופרסמה מספר רב של פרסומים (שקריים) בגנותו". 
לדברי בא כוחו של רובין, עו"ד תום שנפ: "מדובר על מקרה מקומם בו עיתונאית עושה שימוש במעמדה ובכלים העומדים לרשותה כעיתונאית וכעורכת ראשית, על מנת להתנקם בתובע שעמו היא מסוכסכת שנים רבות. הנתבעת אינה בוחלת באמצעים, מסלפת את המציאות, וממציאה דברים יש מאין, תוך פגיעה שאין שניה לה בשמו הטוב של התובע, פעיל חברתי בעיר חדרה. הכל מקדש את המטרה - לגרום למועדון הכדורגל הפועל חדרה להפסיק את ההתקשרות המקצועית עם התובע. גם הפניה המוקדמת שנעשתה לנתבעת נענתה בזלזול, באופן שלא השאיר לתובע ברירה, זולת פניה לבית המשפט". 
מעו"ד אוהד מרחב המייצג את אפרת גוטפריד נמסר כי: "כרגע רק קיבלנו את כתב התביעה. נלמד את החומר ואת העובדות ונגיב בהתאם במקביל להגשת כתב ההגנה".
מהעיתונאית אפרת גוטפריד נמסר בתגובה: "מדובר בתביעת השתקה פרסונאלית שנועדה להשתיק ולבטל כל ביקורת ציבורית על תפקודו המקצועי של מי שמגדיר את עצמו כ'איש השיווק של המועדון'. עם עובדות אי אפשר להתווכח. על אף שמועדון הפועל חדרה הוריד  ב 20 אחוז את מחירי המנויים, רובין מכר הרבה פחות מנויים מהעונה האחרונה. המספרים פורסמו וידועים לכולם. בנוסף, כאיש שיווק, נכון לתאריך פרסום הכתבה רובין לא הכניס שקל מספונסרים, מה שהחמיר את המצב הכלכלי החמור גם כך של המועדון. וגם זו עובדה שאי אפשר להתווכח איתה. רובין שמשמש גם כרוז של הקבוצה כלל לא יודע לומר בעברית את שמות השחקנים ונזקק למלווה צמוד שידובב לו את השמות כפי שצריך. כל מי שנכח במשחקי הקבוצה שמע לא פעם איך הכרוז מעוות את השמות והופך לבדיחה ביציע. אחרי כל זה איש השיווק המהולל מוזמן להמשיך לעשות מעצמו צחוק גם באולם בית המשפט"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הדיון בבית משפט בחודש 6.22 יהיה מעניין!
    יגאל רובין 03/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הסכם פשרה פוצץ. ניסנו להגיע לפשרה. נתראה בבית משפט.
    סגור