משפט

קים קרדשיאן נתבעת – בגלל מטבע קריפטו

תביעה ייצוגית שהוגשה בימים האחרונים דורשת מקרדשיאן ומארבעה נתבעים נוספים לפצות מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות בגלל מטבע קריפטו שהבטיח השקעה טובה - ואכזב

יאיר מור | 
קים קרדשיאן (צילום facebook)
האם כוכבת הריאליטי, אשת העסקים וגרושתו של קניה ווסט, קים קרדשיאן, תיאלץ בקרוב לפצות את עוקביה ברשת החברתית אינסטגרם? תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה ונגד ארבעה אנשים נוספים טוענת כי היא רימתה גולשים כדי שיקנו מטבע קריפטו קיקיוני כדי שהיא תוכל למכור אותו ברווח עצום לפני שהגיעה הקריסה שלו.
התובע הוא ראיין הוגריך מניו-יורק, באמצעות משרד עורכי דין בקליפורניה שהגיש את התביעה ביום שישי האחרון בבית המשפט המחוזי של מרכז קליפורניה בלוס אנג'לס. הנתבעים הם קרדשיאן, המתאגרף פלויד האגדי מייוות'ר וכוכב ה-NBA לשעבר פול פירס, לצד מייסדי חברה בשם EthereumMax, סטיב גֶ'נְטיל וג'ובאני פֶּרוֹן.
 
לטענת התובע, הנתבעים קשרו קשר כדי לגרום למיליוני גולשים לרכוש את המטבע בעל אותו שם, או בקיצור EMAX, רק כדי לנפח את ערכו לטווח הקצר ולאפשר לקושרים למכור אותו ברווח גדול לפני שערכו צנח בחדות. לדבריו, הם הוציאו "הצהרות שקריות או מטעות למשקיעים אודות EthereumMax באמצעות פרסומות ברשתות החברתיות ופעילויות קידום אחרות".
המטבע הושק בתחילת השנה שעברה, וקודם על ידי קים קרדשיאן בפוסט ל-250 מיליון עוקביה (נכון למאי 2021) באינסטגרם, על ידי פלויד מייוות'ר כאשר הגיע לקרב האגרוף המתוקשר בינו לבין היוטיובר לוגן פול בחולצה של המטבע (מהלך שעליו הוא כבר הותקף על ידי אוהדים ונחקר על ידי הרשויות בארה"ב), ועל ידי כוכב ושדרן הכדורסל בטוויטר.
 
בעקבות אותם קידומים, הגיע מחיר המטבע ב-31 במאי ל-0.0000006 דולר – כלומר 6 חלקי עשרה מיליון מדולר, או 6 חלקי 100,000 מסנט. ב-11 הימים הבאים הוא צנח ב-80%. היום הוא שווה פחות מ-0.00000002 דולר – כלומר 2 מיליוניות הסנט, ירידה של כ-97% מהשיא.
הוגריך דורש לייצג את כל מי שרכשו את המטבע מ-14 במאי 2021 עד 27 ביוני, ולקבל פיצויים מחמשת הנתבעים על כך שהיו מעורבים במודע במזימה שמטרתה לא היתה לקדם את המטבע לטווח הארוך, אלא להזניק את שוויו לטווח הקצר כדי שהמייסדים שלו, והמפורסמים שפרסמו אותו תמורת תשלום באותו מטבע, יוכלו למכור אותו ברווח גדול לפני הצניחה המתבקשת שהגיעה לאחר שההתלהבות חלפה.
דובר מטעם החברה מסר לתקשורת כי "הנרטיב הכוזב המקושר להאשמות האחרונות מלא מידע מוטעה. אנו חולקים על ההאשמות ומצפים להוציא את האמת לאור".
דוברים מטעם הידוענים לא הגיבו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה