משפט

עוקץ הסופר-פארם נחשף: כך נגנבו מוצרים במאות אלפי שקלים

זוג גנבים ניצל חולשה מוכרת של אבטחת הסחורה ברשת הפארם והקוסמטיקה סופר פארם, ובמסגרת עשרות ביקורים ברשת גנבו סחורה בשווי של מאות אלפי שקלים, זו השיטה שמדאיגה את הקניונים
מערכת ice |  2
סופר פארם (צילום ויקיפדיה/ ניר ודל)
זוג גברים ישראלי עומדים מאחורי שיא ישראלי של גניבות לאור יום, אחרי שגנבו מרשת סופר פארם מוצרים בשווי של כ-200 אלף שקלים שסחבו מיותר מ-60 סניפים ברחבי הארץ. נגד השניים הוגש כתב אישום הפורט 60 סעיפי גניבה שונים באמצעות שיטת השקיות, כך לפי דיווח של מאקו. 
מייקל ננקין ודוד אקושוילי שעומדים מאחורי העוקץ, נכנסו במהלך הביקורים הרבים בסניפי הרשת, והעמיסו סחורה יוקרתית כמו בשמים, סכיני גילוח ומכונות גילוח. את המוצרים הכניסו לשקית מבודדת שמונעת מגלאי הברקודים לצפצף כשעובר ביניהם ברקוד שלא קודד בקופה.
במקרה הגניבה המשמעותי ביותר, העמיסו השניים סחורה בשווי של כ-13 אלף שקלים. בנקרה אחר בעיר נתניה, ננעצרו על ידי קצין הביטחון בסניף שהצליח להשיב מהם את הבשמים שניסו לסחוב וספפג איומים על חייו מצידם.
בסופו של דבר השניים נתפסו אחרי שסופר פארם סחרה חוקר פרטי שהגיש עדויות ניצחות למשטרה. השיטה שהשניים השתמשו בה מהווה אימה לחנויות בכלל, והיקפי התופעה לא קטנים. מדובר בניצול יכולות של הגלאים המוצבים בכניסה לחנות ואמורים למעשה להתריע בזמן שמוצר שלא עבר בקופת החנות. באמצעות השיטה שמנוצלת, המוצר עובר דרכם בדרך החוצה. גלאי האבטחה פועלים על בסיס גלי רדיו, שאמורים לזהות את פרטי המוצר, אלא שכאן מתבצע ניטרול של היכולת הזאת.
 
מדובר בכלי פשוט - שקית, ונייר כסף. הגנבים מבודדים את המוצר שבחרו לאסוף מהחנות ללא תשלום, באמצעות הכנסתו לשקית שהחלק הפנימי שלה מרופד בנייר כסף. נייר הכסף למעשה יוצר את בידוד המוצר מגלי הרדיו של הגלאים - והגנב מפלס את דרכו הבטוחה החוצה. 
 
בשל הנגישות של התופעה, היא הופכת נפוצה יותר ויותר וברשתות השיווק השונות מתקשים להתמודד עם ההקפים הגדולים. לפי פירסום N12, ישנם גלאים מתוחכמים יותר שידעו להתמודד עם הבעיה, אך אלה עולים פי שלושה מאלה הרגילים, כך שכדי לשדרג את כל החנויות נדרשת השקעה בלתי אפשרית מהרשתות. 
השקיות שמשתמשים בהם יכולות להיות כאלה שנקנות מראש למטרה הזאת, אך גם לגנבים הפחות מאובזרים, יש אפשרות לאמץ אותה באופן פשוט למדי - ריפוד של שקיות רגילות בנייר כסף רגיל - הופ, מלכודת גלאים. ברשתות השיווק זועמים על אי מענה מרשויות החוק בעניין ועומדים חסרי אונים מול התופעה שהולכת ומתרחבת מיום ליום.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גניבנ
    אני 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האמת בכלל לט אכפת לי שגנבו הסופרים גונבים יותר
    סגור
  • 1.
    בבקשה תשקיעו בהגהה,
    אלינה 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סופר פארם שכרה, לא סחרה
    סגור