דיגיטל וטק

איך אפליקציה של אפל יכולה למנוע גניבות רכב?

החברה שחררה במפתיע אפליקציה חדשה שאינה מיועדת למכשירים של עצמה, אלא למכשירים אחרים – ועשויה למנוע שימוש לרעה במוצרים שלה
יאיר מור |  1
גניבות רכבים (צילום freepik)
אפל אינה מרבה להוציא אפליקציות למערכות הפעלה מתחרות, אך השבוע היא עשתה זאת והוציאה אפליקציה חדשה למכשירים המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד.
 
האפליקציה החדשה נקראת Tracker Detect, והיא מיועדת לזהות תגיות איתור חפצים המסתמכות על רשת Find My של החברה. הרשת הזו מתבססת על קישוריות בלוטות', כאשר כל אייפון, אייפד ומחשב מק שנמצא בסמיכות לתגית כזו מסוגל לזהות אותה באמצעות הקישוריות הזו ולדווח על המיקום בו היא זוהתה באמצעות התקשורת הסלולרית שלו. כך, אם החפץ שעליו נמצאת התגית נגנב או אובד, ניתן למצוא אותו בעזרת חיפוש שלו על המפה באפליקציית Find My של אפל.
אלא שמאז שהוציאה אפל את תגיות איתור החפצים שלה, AirTag, שמחיריהן בישראל 139 שקל לאחת או 479 שקל לחבילה של ארבע, התגלה כי יש דרך לנצל אותן לרעה: אנשים מסוימים הדביקו אותן לתיקים של בנות או בני זוג או עמיתים לעבודה כדי לרגל אחריהם, ולאחרונה הזהירה משטרת קנדה כי פושעים מדביקים את התגיות למכוניות יקרות בחניונים ציבוריים כדי לעקוב באמצעותן אחרי הבעלים ולגנוב גם את המכוניות וגם שלל יקר-ערך נוסף מבתיהם של הבעלים בלי המצלמות שחללים ציבוריים מלאים בהן כיום.
כאמור, האפליקציה למכשירי אנדרואיד אמורה למנוע את השימוש הזה לרעה. היא סורקת באמצעות הבלוטות' של המכשיר אחר תגיות בטווח הקליטה (בד"כ כ-10 מטר), ואם התגית שנמצאה מופיעה ברשת של אפל במרחק גדול מהאייפון של בעליה, יקבל המשתמש אפשרות לגרום לה לצפצף במשך 10 דקות כדי לחפש אותה, ואז גם הוראות כיצד להסיר את הסוללה שלה כדי לעצור את המעקב. עם זאת, החברה ממליצה למי שמצא תגית כזו ברכושו לפנות גם למשטרה, שכן הדבר מעיד כי הוא קרבן לפשע.
דובר מטעם החברה מסר לתקשורת כי "AirTag מספק פרטיות ואבטחה מובילות בתעשייה, והיום אנו מביאים יכולות חדשות למכשירי אנדרואיד. Tracker Detect מעניק למשתמשי אנדרואיד את האפשרות לסרוק (בחיפוש) אחר AirTag או פריט איתור חפצים תואם Find My נתמך שעשוי להתנייד איתם ללא ידיעתם. אנו מעלים את הרף לפרטיות עבור משתמשינו והתעשייה, ומקווים שאחרים יעשו כמונו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מוזר
    פלפל 12/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היות וטכנולוגיית איתור התגיות מבוססת על מיקום משתמשים אחרים לאיתור אין לה ברירה אלה להנגיש את הטכנולוגיה לכלל האוכלוסייה. שכן רוב בעלי הסמארטפונים הם של מערכת ההפעלה אנדרואיד ובלעדיהם לא יהיה לטכנולוגיה של אפל כיסוי מלא. בקיצר, מנצלים ועושים צחוק מבעלי אנדרואיד בטוענה של פרטיותם. נקודה למחשבה!
    סגור