מדדים ומחקרים

רשתות השיווק הקטינו את הירידה בפדיון, רשתות המזון התרסקו

אחרי הירידות בין ינואר למרץ 2021, גם באפריל - יוני נרשמה ירידה קלה של 0.7% ברשתות השיווק לעומת 4.6% ברבעון הקודם, בעוד שפדיון רשתות המזון צנח ב-11.1% לעומת 6% ברבעון הקודם
כפיר אדר | 
רשתות מזון (צילום freepik)
​הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ראשון) את נתוני פדיון (מכירות) של רשתות השיווק והמזון בחודשים אפריל-יוני 2021 ומצאה כי נרשמה ירידה משמעותית בפדיון של שני המגזרים. 
על פי נתוני אפריל - יוני 2021, נתוני מגמה בחישוב שנתי, נרשמה ירידה של 0.7% (במחירים קבועים) בסך כל פדיון רשתות השיווק, זאת לעומת עלייה של 4.6% (במחירים קבועים) בשלושת החודשים ינואר- מרץ 2021.
בחודשים אפריל - יוני 2021 (נתוני מגמה בחישוב שנתי) נרשמה ירידה של 11.1% (במחירים קבועים) בפדיון של רשתות המזון, זאת לאחר ירידה של 6% (במחירים קבועים) בחודשים ינואר - מרץ 2021.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה