משפט

מת מחיסון נגד קורונה, זה הפיצוי שתקבל ארוסתו

יותר מ-1,300 אנשים בבריטניה הגישו תביעות נזק בגין פציעות ושכול הקשורים לקורונה אך טרם שולמו סכומים חד-פעמיים. כעת לראשונה ישולם פיצוי לארוסתו של זמר שמת לאחר שחוסן
מערכת ice |  1
חיסוני קורונה (צילום pixabay, Magma Images)
ארוסתו של אמן רוק תהפוך לאדם הראשון בבריטניה שיקבל תשלום של 120,000 ליש"ט בגין נזקי חיסון נגד קורונה לאחר שמת מקריש דם בעקבות דליפת החיסון, כשהוא בן 48 בלבד.
הזמר, המכונה לורד ציון, חלה בכאב ראש מייסר ב-13 במאי בשנה שעברה - שמונה ימים לאחר הפעימה הראשונה, ב-Penrith Auction Mart בקומבריה. הוא מת במרפאה המלכותית ויקטוריה, ניוקאסל, ב-19 במאי.
ארוסתו, ויקי ספיט, בת 39, שבילתה רק לילה אחד בנפרד ממנו ב-21 שנים, אמרה שחייה "נותצו למיליון רסיסים". כעת ישולמו לה 120,000 פאונד בפיצויים הקשורים לחיסון קוביד.
תעודת הפטירה של ציון מצטטת פגיעה מוחית בלתי הפיכה שנגרמה מדימום למותו, בתורה שנגרמה על ידי 'סיבוכים של חיסון נגד נגיף קוביד-19'. גב' ספיט הגישה בקשה לתכנית תשלום נזקי חיסון בתחילת יוני אשתקד, ונאמר לה בשבוע שעבר כי תקבל את ההסדר.
עיבוד תשלומי נזקי החיסון עשויים להימשך עד שישה חודשים, אך אנשים מוזהרים כי תביעות הקשורות לחיסונים נגד נגיף הקורונה עשויות להימשך הרבה יותר זמן. למרות שקיבלה את התשלום, אמרה האלמנה שזה לא סכום מקובל - שכן היא נאלצה לקחת הלוואות כשציון מתה שכן הכנסתה למשק הבית 'ירדה באופן מסיבי'.
 
יותר מ-1,300 אנשים הגישו תביעות נזק בגין פציעות ושכול הקשורים ל-Covid, אך טרם שולמו סכומים חד-פעמיים. דווח כי למעלה מ-400,000 אנשים דיווחו על תופעות לוואי של חיסון לתכנית הכרטיס הצהוב בבריטניה.
תוכנית תשלום נזקי החיסון הוקמה בשנת 1979 על מנת לספק סכום חד פעמי אם אדם "נכה קשה כתוצאה מחיסון נגד מחלות מסוימות".
ויקי וציון נפגשו במועדון רוק לונדוני וסיירו במשך שנים רבות בתור להקת הגלאם פאנק Spit Like This לפני שהתיישבו לחיים כפריים שלווים באלסטון, ליד גבול נורת'מברלנד-קומבריה, ב-2014.
יומיים לאחר שהחל כאב הראש המייסר של ציון, ויקי התקשרה לאמבולנס אך אמרה לה על ידי פרמדיק שעבר 'הרבה יותר מדי זמן' מאז הדקירה שלו כדי שזו תהיה הסיבה. מצבו של ציון החמיר והוא נפטר בבית החולים ב-19 במאי, כאשר בתעודת הפטירה המוקדמת מצוין דימום מוחי שנגרם מסיבוכי חיסון כסיבה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וזאת רק ההתחלה
    ששי 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    4 1
    תחשבו כמה מתו ולא יודעים שזה "מזה". או שכן מודעים רק מסתירים. תתעוררו ותבדקו את עצמכם. תעשו בדיקת D Dimer תראו שאין לכם קרישי דם
    סגור