השוק

עוד לפני שתספק חיסוני קורונה: אסטרהזניקה רוכשת את אלקסיון בסכום מטורף

חברת התרופות הבריטית-שבדית סיכמה על רכישת חברת התרופות האמריקאית שנקלעה לקשיים. הרכישה תושלם ברבעון השלישי של 2021. מה הייחוד של החברה שנרכשה וכמה ירוויחו בעלי המניות?
כפיר אדר | 
תרופה לקורונה (צילום Pexels, freepik)
יצרנית התרופות הבריטית-שבדית אסטרהזניקה, עמה ישראל חתמה על יבוא של כ-2 מיליון חיסונים, תרכוש את חברת התרופות האמריקנית אלקסיון תמורת סכום המוערך בכ-39 מיליארד דולר.
מנהלי שתי החברות אישרו את הרכישה, שלפי התחזיות שלהם, תסוכם ברבעון השלישי של 2021. מדובר בעסקה הגדולה ביותר של אסטרהזניקה אי פעם כדי לחזק את מעמדה באימונולוגיה ומחלות נדירות, בטח בשוק בו מובילות כעת פייזר ומודרנה שיצאו ראשונות עם החיסון לקורונה.
העסקה מגיעה בשבוע שאסטרהזניקה אמרה כי היא מבצעת מחקרים נוספים כדי לאשר אם חיסון הקורונה שלה שיכול להיות יעיל ב-90%, מה שעלול להאט את הפעלתו, בטח לאחר שפייזר אושרה לשימוש בבריטניה ואושרה לשימוש בארצות הברית.
החברה הבריטית אמרה ביום שבת כי בעלי המניות של אלקסיון יקבלו 60 דולר במזומן וכ-115 דולר הון למניה - או במניות הרגילות של אסטרהזניקה בבריטניה או במניות פיקדוניות אמריקאיות. אלקסיון מייצרת מיליארדי מזומנים מטיפולי המחלה הנדירים שלה ומוכרת את אחת התרופות היקרות בעולם - טיפול במחלות דם נדירות סוליריס - שיכולה לעלות מאות אלפי דולרים לחולה.
עם זאת, מניותיה נאבקו בשנים האחרונות מכיוון שהמשקיעים חוששים האם תוכל לשמור על הכנסות אם התחרות תתחמם - ביצועי שוק המניות שגרמו לה לראות יעד אפשרי להצעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה