משפט

טבע תחת מתקפה, התובעת הכללית בניו יורק מאיימת לפעול

התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס, טוענת כי חברת התרופות הישראלית צריכה להיחקר ולהיות מואשמת בתרמית על רקע תפקודה במגפת ההתמכרות לאופיואידים בארה"ב: "הראיות החדשות מראות זלזול בכאב ובהרס שהחברה הזו תדלקה, יש חשד להונאת בית המשפט"
מערכת ice | 
בניין חברת טבע (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס, נגד חברת התרופות הישראלית טבע. התובעת מאשימה את החברה בשקרים לבית המשפט, שנועדו לטשטש את אחריותה לעניין, כך פורסם ברויטרס.
ג'יימס אמרה בהצהרה כי טבע הצהירה הצהרות שקריות כשטענה שלא שיחקה תפקיד בעסקי האופיואידים (סמים נרקוטיים) בארה"ב, שתחת פיקוח היחידה שלה בארה"ב Teva Pharmaceuticals USA - כשלמעשה לדבריה החברה הישראלית הייתה "מקבלת ההחלטות העיקרית". התובעת טוענת שטבע השתמשה בחברות קש כדי להעביר "סכומים משמעותיים" לחשבונות במקלטי מס שהיו תחת שליטתה.
 
"הראיות החדשות הללו מראות אפילו יותר זלזול בכאב ובהרס שהחברה הזו תדלקה, יש חשד להונאת בית המשפט", הוסיפה ג'יימס. טבע לא הגיבה לפניות רויטרס בנושא.
ב-30 בדצמבר פסקו מושבעים בבית משפט במחוז סאפולק בניו יורק כי הזרוע האמריקאית של טבע הפרה את חוקי מדינת ניו יורק שנוגעים למטרדים ציבוריים בכך שתרמה להתפשטות מגפת האופיואידים. אך בית המשפט לא כלל את החברה האם הישראלית בתביעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה