משפט

בן אנד ג'ריס ישראל בסכנה? שיחות הגישור כשלו

הסאגה המשפטית בין בן אנד ג'ריס ויוניליוור לזכיינית בישראל עדיין לא הגיעה להכרעה ולמרות טענות על חוזה זכיינות סגור לעשרה חודשים הקרובים, החברה העולמית עדיין מתנגדת להסכם הזכיינות לאור מכירה באיו"ש
מערכת ice |  2
בן אנד ג'ריס (צילום יח"צ)
בן אנד ג'ריס ותאגיד האם שלה יוניליוור אמרו שהשיחות לפתרון המחלוקת ביניהם על מכירת העסק הישראלי של יצרנית הגלידות, שתאפשר את מכירת מוצריה בשטחי איו"ש, כשלו.
במכתב ביום שני לשופט המחוזי של ארה"ב אנדרו קרטר במנהטן, עורך דין של בן אנד ג'ריס אמר ששבועיים של גישור להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט הוכחו כלא מוצלחים. הוא ביקש מקרטר לשחזר את בקשת בן אנד ג'ריס לצו מניעה ראשוני לחסום את יוניליוור ממכירת עסקי הגלידה הישראליים לבעל הרישיון המקומי אבי זינגר.
יוניליוור אמרה שהמכירה נסגרה ב-29 ביוני ולא ניתן לבטלה. עורך דין של יוניליוור אמר במכתב נפרד לקרטר כי החברה ערוכה לדיון בצו המוצע.
רויטרס דיווחה בשבוע שעבר כי השיחות התקלקלו. נזכיר כי בן אנד ג'ריס תבעה את יוניליוור, שבבעלותה החברה שבסיסה ברלינגטון, ורמונט מאז שנת 2000, ב-5 ביולי.
היא טענה כי במכירת העסק הישראלי, יוניליוור התנערה מהבטחתה לתת ליצרנית Half Baked, Cherry Garcia ו-Chunky Monkey להגן על המותג שלה. בן אנד ג'ריס הודיעה ביולי 2021 שהיא תפסיק את מכירות הגלידה בשטחי ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון, מכיוון  "לא עולה בקנה אחד" עם ערכיה.
 
ישראל גינתה את המהלך, וכמה משקיעים מכרו את המניות והאג"ח של יוניליוור. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בשבוע שעבר כי הגישור נכשל מכיוון שבן אנד ג'ריס לא רצתה "להסתער" על המשימה החברתית שלה.
יוניליוור אמרה שלבן אנד ג'ריס הייתה הזכות לקבל החלטות משלה לגבי המשימה הזו.
הקרב בודק עד כמה יוניליוור תיתן למותגים שלה חופש לבצע משימות חברתיות.
ליוניליוור יותר מ-400 מותגים כולל סבון דאב, מיונז הלמן, מרק קנור וקרם עור וזלין.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בן אנד ג'ריס צודקים
    ביג בן 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 3
    זינגר הזכיין הישראלי השתלט על ידי דעת קהל ימנית הממשלה פופוליסטית על מפעל חיים של שני היפים שכבר בגיל השלישי. הוא קנה בשעתו את המותג בגלל השם של המייסדים ועליו היה לתת כבוד לאמונתם של המייסדים אגב שניהם יהודים ולא לגזול את מורשתם. לקנות אותם בחצי חינם ולהפיץ את המותג שהם מזוהים איתו בשטחים. תלעג כמה שאתה רוצה לאותה אמונה נאיבית של שני היפים מבוגרים. אבל אל תסית נגדם על ידי ארגוני ימין. אם היה לך כבוד היית מפיץ את הגלידה שלך בשם אחר כמו בן גביר אנד סמוטריץ. ממילא כל המחלבה שלך הייתה פעם טנא נגה בבאר טוביה. למה להרוס מפעל חיים של שני אנשים מבוגרים?
    סגור
  • שני יהודונים אנטישמים
    פרה חולבת 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכרו את הביזנס למי אכפת מה הם חושבים
    סגור