משפט

בן אנד ג'ריס ישראל יוצאת למלחמה: החרם ביוניליוור יבוטל?

בן אנד ג'ריס ישראל והמנכ"ל אבי זינגר תקפו בבית המשפט בניו ג'רזי: "יוניליוור 'ויתרה' בטיעון מרכזי על סירוב לעסוק בחרם בלתי חוקי, הדרישה הבלתי חוקית של יוניליוור מאבי זינגר ו-AQP להפלות לקוחות על בסיס מקום מגוריהם אינה 'מופע צדדי' - זו המופע המרכזי"
מערכת ice |  10
בן אנד ג'ריס (צילום פלאש 90, pixabay)
עורכי הדין של המפיץ והיצרן של בן אנד ג'ריס בישראל, American Quality Products (AQP), טענו בכתב הגנה שהוגש לבית המשפט המחוזי של ניו ג'רזי בארצות הברית ביום שלישי כי חברת האם של יצרנית הגלידות יוניליוור "מודה למעשה" כי הסיבה היחידה שלא לחדש את הרישיון של AQP הייתה סירובה לעסוק בחרם בלתי חוקי על שטחי ישראל.
AQP ובעליה אבי זינגר אמרו כי יוניליוור מצמצמת כ"הצגה צדדית" את הטענה של החברה הישראלית לפיה אסור לסיים קשר עסקי עקב סירובו של צד אחד לבצע מעשה בלתי חוקי - שבמקרה זה יהיה אפליה של AQP נגד לקוחות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים על כך שלא מכרו שם את מוצרי בן אנד ג'ריס.
 
חברת הגלידות מוורמונט הודיעה על החרם שלה על אזורים שכינתה "השטח הפלסטיני הכבוש" ביולי 2021. זינגר טען שמכיוון ש-AQP מסרבת להיענות לדרישות החרם, החברה שלו "נאלצת לצאת" כעת מהעשורים שלה- הסכם רישיון ארוך עם בן אנד ג'ריס. במרץ, AQP הגישה תביעה נגד יוניליוור לבית המשפט המחוזי של ניו ג'רזי בארה"ב בגין סיום שגוי של הסכם הרישוי שלהם. היא מבקשת צו בית משפט שיאפשר לחברה להמשיך לייצר ולהפיץ מוצרי בן אנד ג'רי ברחבי ישראל.
AQP ציינו בתסקיר ההפרכה שלהם כי יוניליוור "מפחיתה באופן מייגע" כ"הרינג אדום" את העובדה שדרישת החרם שלה מפרה את החוק הישראלי; צו ההסכמה להגבלים עסקיים משנת 2001 של רשות התחרות הישראלית; חוק הייצוא של ארצות הברית; וחוקים נגד חרם ומדיניות ציבורית של ארצות הברית ומדינות רבות.
"הנאשמים מודים למעשה שהסיבה היחידה לאי חידוש הרישיון של AQP היא סירובה של AQP לעסוק בהתנהגות בלתי חוקית", נכתב בתקציר. "הם אינם חולקים על הבנתה של AQP את החוקים והמדיניות הישראליים והאמריקאים שדרישת הנאשמים הייתה מאלצת את AQP להפר". יוניליוור גם לא חלקה על ראיות לפיהן הפסקת הסכם הרישוי תגרום ל"נזק בלתי הפיך" לזינגר ולחברתו, טענה AQP.
"הדרישה הבלתי חוקית של יוניליוור מאבי זינגר ו-AQP להפלות לקוחות על בסיס מקום מגוריהם אינה 'מופע צדדי' - זו המופע המרכזי", אמרה עליזה לוין, נשיאת מרכז לואיס ד. ברנדייס לזכויות אדם לפי חוק, אשר הוא אחד הצדדים המייצגים את זינגר. "על ידי התעקשות שזינגר תפר את חוקי האפליה והחרם ואת מדיניות הציבור של ישראל וארה"ב, יוניליוור הפרה את צו ההסכמה והסכם הרישיון שעליו חתמה וניסתה שלא כדין לאלץ את AQP להפר חוקים ששני הצדדים הסכימו לציית להם". בית המשפט המחוזי של ארה"ב יכול לקרוא לשמיעת טיעונים בעל פה בתיק כבר ב-12 באפריל.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    תרגמתם את הכתבה בgoogle translate נכון? (ל"ת)
    איזה עילג 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    כתבה עילגת
    ישראל 04/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מישהו מכם טרח לקרוא את הכתבה? עברית עילגת, כתבה בלתי ריאה. בזיון
    סגור
  • 8.
    ואיפה עזרת המדינה במשפט הזה? (ל"ת)
    תומר 04/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    הישראלים כרגיל ימשיכו לקנות את הגלידות למרות שיורקים לה (ל"ת)
    קקטוס 04/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מישהו הבין פה משהו?
    טרנסלייט 04/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לקחתם קטע באנגלית ותירגמתם דרך גוגל??
    סגור
  • 5.
    לא משנה
    jo 04/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבוד לכם , הגלידה הזאת סיימה את הקריירה לנצח
    סגור
  • 4.
    עזוב שטויות
    ישראלי 04/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תגנוב להם את המתכונים ותקרא לזה בן וג׳ני תהיה מותג ישראלי ותרוויח הרבה יותר! אגב לא חייב לגנוב את המתכונים כי בכולם יש מה לשפר... אני בטוח שעם הנסיון שצברת תוכל להמציא מתכונים שווים יותר! יש לי גם רעיונות לשמות: צ׳אנקי מאנקי - קופיף לא שחיף ניו יורק סופר - פתח תקווה אקסטרים צ׳אבי האבי - שמנדריק נטפליק אנג צ׳יל - הוט או לא להיות (ספונסרים זה חשוב) ויויק אנד נו בייק - שפוי אבל לא אפוי יש לי עוד דבר איתי!
    סגור
  • 3.
    אנחנו נמשיך להחרים אותו
    יוני 04/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד שיעבור זכיין ויתחיל ליצר גלידה של חברה אחרת.
    סגור
  • 2.
    נכון אבל קיום ההתנחלויות נוגד את החוק הבינלאומי
    אבי קו-ישר 04/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 5
    זה שישראל עשתה דין לעצמה ויצרה התיישבות אזרחית בשטחים שחצי מאזרחי המדינה ורוב הקהילה הבילאומית רואים בהם שטחים כבושים, היא שמה פס על הקהילה הבינלאומית ועל החוק הבינלאומי. יש להזכיר עוד: 1. בן אנד ג'ריס לא מפרים הסכם. הם לא מחדשים אותו בסיום תוקפו. והיו ממשיכים אותו אילו נאות זינגר שלא למכור בהתנחלויות )שהן, כאמור, בתי חוקיות. אז שלא ינגן על חוקים(. 2. ישראל כמדינה נכנעה לחרם של האיחוד האירופי והסכימה להחרים את "אוניברסיטת" אריאלכדי לזכות במענקי מחקר של האיחוד.
    סגור
  • 1.
    גלידה גרועה
    אורנה 04/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הייתה נהדרת אך בשנים האחרונות יותר מדי מתוקה והיצרן החליט להוריד עלויות על ידי הוספת עוגיות, התק ושברי שוקולד גרוע. את ההפרשים משלשל לכיסו ומאתנו ממשיך לגבות מחיר של מוצר פרימיום. גועל נפש.
    סגור