משפט

מכה נוספת ליוניליוור: זו התביעה שהגישה בן אנד ג'ריס

בן אנד ג'ריס ישראל מעלה את המתקפה נגד יוניליוור העולמית ומודיעה על הגשת תביעה נגד ענקית מוצרי הצריכה והמזון. יוניליוור שמאז ההכרזה נגד יהודה ושומרון חוטפת חרמות, תאלץ להתמודד מול ההליך המשפטי
מערכת ice |  5
יוניליוור, בן אנד ג'ריס (צילום iStock, פלאש 90/ יונתן סינדל, freepik)
היום (חמישי) הודיעה בן אנד ג'ריס ישראל כי פרקליטיו של אבי זינגר בארה"ב יגישו תביעה בשמו לבית המשפט בניו ג'רזי כנגד יונילוור העולמית. התביעה מגיעה בעקבות דרישת החברה להפסיק שיווק מוצרים ביהודה ושומרון, בטענה כי דרישתם מנוגדת לחוק הישראלי והאמריקאי. את התביעה הגישו פרקליטיו של זינגר לבית המשפט המחוזי בניו ג'רזי, שם ממוקם מטה יוניליוור ארה"ב.
בתביעתו, זינגר מבקש מבית המשפט בניו ג'רזי להתערב בנושא ולקבוע כי דרישת יוניליוור נוגדת את החוק האמריקני והישראלי. פרקליטיו של אבי זינגר בארה"ב מבקשים מבית המשפט הפדרלי בארה"ב להכיר בסיום החוזה של יוניליוור מול אבי זינגר, כצעד בלתי חוקי. בתביעה, זינגר מבקש מבית המשפט הפדרלי להוציא צו מניעה כנגד דרישת יוניליוור ולאפשר את זינגר את המשך פעילות מפעל בן אנד ג'ריס ישראל, בכל רחבי הארץ.
אבי זינגר, מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל אמר לאחר הגשת התביעה: "מצופה מבית המשפט למנוע את סיום החוזה איתי בעקבות סירובי לדרישתה הלא חוקית של יוניליוור שהיא בניגוד מוחלט לחוק הישראלי והאמריקאי. יוניליוור שסופגת מכה אחר מכה מאז ההכרזה השערורייתית והמנוגדת לחוק, תאלץ להתמודד כעת עם הליך משפטי וציבורי משמעותי. לחרם על ישראל יש מחיר כבד וזה הזמן של יוניליוור לחשב מסלול מחדש ולאפשר לבן אנד ג'ריס ישראל להמשיך ולמכור גלידה בכל חלקי ישראל. אני קורא להנהלת יוניליוור: השאירו את הגלידה מחוץ לפוליטיקה!".
 
כזכור, בחודש יולי 2021 הודיעה יוניליוור העולמית כי היא דורשת מאבי זינגר, הבעלים והמנכ"ל של בן אנד ג'ריס ישראל, המעסיק 169 עובדים בפריפריה, להפסיק למכור בחלקים מירושלים ובשטחי יהודה ושומרון, ולאור סירובו לדרישה – הודיעה כי החוזה עמו לא יחודש בסוף שנת 2022. בחצי השנה האחרונה, באמצעות שיתוף פעולה עם 33 מדינות בארה"ב שחוקקו חוקים נגד חרם על ישראל, הצליחו משרד החוץ והקהילות היהודיות לגרום לכך שמדינות כמו ניו יורק, ניו ג'רזי, פלורידה, אלינוי, טקסס, אריזונה ועוד יפעילו את חוקי החרם כנגד יוניליוור אשר הובילו למשיכת השקעות, אחזקות וקרנות פנסיה בשווי של כמיליארד דולר עד כה. ברקע הדברים, חצי שנה בדיוק לאחר הכרזת יונילוור קרסה ב-20.7% המהווים ירידת ערך המניה בשווי של 26 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שייחרימו את רוסיה
    1 03/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יש להם אגנדה...
    סגור
  • 4.
    הישראלים מחרימים יותר מהאמריקאים
    ישראלי 03/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גופים ישראלים שונים מחרימים את יהודה ושומרון, בעוד אמריקה מגינה על זכויותנו שם... עצוב לראות עד כמה לרבים הישראל יש יצר השמדה עצמית...
    סגור
  • 3.
    ממתינה שבן אנגריס יודיעו שהם מחרימים את רוסיה (ל"ת)
    רומי 03/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חברי הכנסת חייבים להרים את הכפפה.
    קצין במיל. 03/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולחוקק חוק שיחרים את כלל מוצרי יוניליוור בישראל מלבד גלידת בן אנד גריס.
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד
    צודקים 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בהצלחה
    סגור