משפט

מנכ"ל יוניליוור תחת מתקפה: "אמירה שערוריתית, שוברת שיאי צביעות"

בן אנד ג'ריס ישראל במתקפה חריפה על אמירתו של מנכ"ל יוניליוורלאחר שאמר שדירקטוריון בן אנד ג'ריס שואף לגבש 'הסדר חדש' למכירות בישראל. הזכיין הישראלי: "בדבריו מנכ"ל יוניליוור מאשר כי יוניליוור תביא לסגירת מפעל ישראלי שסירב להיכנע לחרם על חלקים ממדינת ישראל"
מערכת ice | 
אבי זינגר, הזכיין הישראלי של בן אנד ג'ריס (צילום פלאש 90)
ביום חמישי האחרון, במהלך שיחה עם עיתונאים, אמר מנכ"ל יוניליוור העולמית אלן ג'ופ, כי ״דירקטוריון בן אנד ג'ריס שואף לגבש 'הסדר חדש' למכירות בישראל לפני סוף השנה. ההתמקדות שלנו כרגע היא להבין מה יהיה ההסדר החדש עבור בן אנד ג'ריס".
על פי לשון חוק החרם שחוקק בשנת 2011 ומאפשר סנקציות כלכליות כנגד חברות המחרימות את ישראל: "חרם על מדינת ישראל" – הימנעות במתכוון מקשר כלכלי, תרבותי או אקדמי עם אדם או עם גורם אחר, רק מחמת זיקתו למדינת ישראל, מוסד ממוסדותיה או אזור הנמצא בשליטתה, שיש בה כדי לפגוע בו פגיעה כלכלית, תרבותית או אקדמית".
בימים הקרובים עתידה הממונה על ההגבלים בישראל לפרסם את החלטתה בנושא הפרת ההסכם של יוניליוור אל מול הממונה על ההגבלים בישראל. בבן אנד ג'ריס ישראל הסבירו כי בשנת 2001, כאשר יוניליוור רכשה את בן אנד ג׳ריס העולמית, יוניליוור הייתה זקוקה לאישור הממונה על ההגבלים כאן בישראל. יוניליוור שבעקבות הרכישה עתידה להחזיק בישראל ב-2 חברות בת: גלידות שטראוס ובן אנד ג'ריס ישראל, עלולה בעצם רכישת בן אנד ג'ריס לפגוע בתחרות. התנאי של דרור שטרום, הממונה דאז, לאישור העסקה: אסור ליוניליוור להגביל בשום צורה את נתחי השוק של מי מהחברות בבעלותה.
 
לדברי החברה הישראלית, לפני חצי שנה, בעת הכרזת החרם על יהודה ושומרון, יוניליוור דרסה ברגל גסה את ההסכם: בדרישתה מאבי זינגר שלא למכור גלידות בן אנד ג'ריס ביהודה ושומרון, הרי שהיא מתערבת בפועל בנתח השוק של החברה בכך שהיא מוציאה את המותג מישראל ופוגעת הן בעובדים הישראלים והן בתחרות.
החברה הישראלית טוענת  כי יוניליוור העולמית המנסה כעת למזער נזקים ומכריזה כי היא תמשיך לשווק את הגלידה בישראל ללא הזכיין הישראלי, פועלת בניגוד מוחלט לחוק וכל הסדר שאינו כולל מכירה ביו"ש, פירושו דריסת החוק הישראלי. כאמור, בימים הקרובים עתידה הממונה על ההגבלים לפרסם את החלטה בנושא.
אבי זינגר, המנכ״ל והבעלים של בן אנד ג׳ריס ישראל, שסירב להחרים חלקים במדינת ישראל ובעקבות כך הוכרז כי החוזה עמו לא יחודש בסוף שנת 2022, משיב לדבריו של מנכ"ל יוניליוור: ״אמירתו השערורייתית של מנכ"ל יוניליוור שוברת שיאי צביעות וחוסר הבנה של החוק הישראלי הקובע במפורש כי אין אפשרות חוקית להמשיך למכור בישראל מבלי למכור ביהודה ושומרון. כל הסדר חדש שאינו כולל מכירה בכל שטחי ישראל, פירושו עבירה על החוק הישראלי. בדבריו מנכ"ל יוניליוור מאשר כי יוניליוור תביא לסגירת מפעל ישראלי שסירב להיכנע לחרם על חלקים ממדינת ישראל. בשבועות הקרובים ועדת החוקה של כנסת ישראל עתידה לאשר את תקנות חוק החרם שאושרו בשבוע שעבר ע״י שרי האוצר והמשפטים, מה שיאפשר הפעלת סנקציות מיידיות כנגד החברה בעקבות הדברים שאמר מנכ"ל יוניליוור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה