כסף וצרכנות

טלטלה ביוניליוור: האם תיאמה מחירים? פשיטה על משרדי החברה

חוקרי רשות התחרות פשטו הערב על משרד יוניליוור ואספו ציוד במטרה לחקור את פרשת תיאום המחירים. מיוניליוור נמסר: "יוניליוור פועלת על פי חוק כתמיד, ומשתפת פעולה עם החקירה ככל שנדרש"
מערכת ice |  3
יוניליוור (צילום freepik, istock)
חוקרי רשות התחרות פשטו היום (שלישי) על משרדי יוניליוור ואספו מחשבים וציוד במטרה לחקור את פרשת תיאום המחיריםובשלב הראשון של החקירה נחקרים בכירים בחברה ברשות התחרות.
רשות התחרות ממשיכה בחקירת תיאום המחירים ולמעשה מגשימה את האיום של שר האוצר אביגדור ליברמן מתחילת החודש. על חברות המזון, הקמעונאים, היבואנים ובקיצור על כולם שאם הם יעלו מחירים - ליברמן וברביאי יאלצו לפעול נגדם.
החקירה הפכה לגלויה כשחוקרי רשות התחרות פשטו על משרדים נוספים כמו רשת הקמעונאות, שופרסל, וענקית המזון, שטראוס. ב-9 בנובמבר 2021, רשות התחרות פתחה בחקירה נגד חברת שופרסל. חוקרי הרשות פשטו על משרדי החברה בראשון לציון ונטלו מסמכים. בכירים בחברה נחקרו בנוגע לפרשייה שנחשפה בתכנית חיסכון על ידי מעיין פרתי בה הרשת הריצה אתר מוזל למגזר החרדי.
 
 גם שטראוס עדכנה כי ערכו במשרדיה נציגי רשות התחרות חיפוש ואיסוף חומרים במשרדי החברה, בחשד לעבירות על חוק התחרות הכלכלית, וכן נחקרו עובדים בחברה ובהם נושאי משרה בכירים. כך גם נעם וימן, מנכ"ל חברת דיפלומט ומבעלי השליטה בה, נחקר גם כן. 
בעקבות אותה החקירה, נערך דיון בוועדת הכלכלה, יו"ר הוועדה, מיכאל ביטון אמר אז: "רשות התחרות ביצעה חקירות והחרמה של טלפונים ומחשבים ואולי מעצרים, אבל מאוחר מדי. בשנים האחרונות לא ראינו פעולות נחושות כאלה של רשות התחרות ומשרד הכלכלה והם צריכים להתעורר מידית ולטפל בזה על בסיס שבועי. אם מישהו חושב שזה יגמר בקנה של 50 מיליון וכתב אישום למישהו הוא טועה. הוועדה לא תאפשר, אנחנו נחקור ונציף את זה כל שבוע נצפה מרשות התחרות כל חודש לבדוק ואם צריך להכריז על מישהו כמונופול או קרטל אז להכריז. רשות התחרות ומשרד הכלכלה עומדים פה למבחן וצריכים להפנות זרקור לרשתות השיווק ולספקים".
מהחברה נמסר: "יוניליוור פועלת על פי חוק כתמיד, ומשתפת פעולה עם החקירה ככל שנדרש".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ככה זה שיש ריכוזיות במשק לכמה חב'ענק
    י 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכל יצירה של הממשלה הקודמת שהגנה עליהם מיבוא מקביל
    סגור
  • 2.
    פגעסוס כבר חשף את התיאום
    יוני 02/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עכשיו רק מחפשים ראייה שניתן להגיש
    סגור
  • 1.
    מסיתים את הציבור מהבעיה האמיתית והיא מחירי החשמל והארנו
    שני 02/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במוצרי מזון יש תחרות. בחשמל והארנונה אין. אי אפשר לצרוך מהמתחרה.
    סגור