משפט

הצלחות לאוקראינים באזור חרסון; רוסיה לא תסווג כמממנת טרור

לפי הצהרת הפנטגון, שירותי המודיעין האמריקאים רואים הצלחות אוקראיניות בשטח ומדווחים כי הצבא הצליח לשחרר מספר כפרים במחוז חרסון. במקביל, הודיע ביידן שלא יכניס את רוסיה לרשימת המדינות מממנות הטרור - למורת רוחה של קייב
מערכת ice | 
ולודימיר זלנסקי (צילום יוטיוב/ Guardian News)
שבוע לאחר שפתחו במתקפת־נגד בדרום המדינה, נדמה שהאוקראינים יכולים למנות כמה הישגים בשטח - כך לפי הודעת הפנטגון הערב (שלישי). מזכיר התקשורת של הפנטגון אמר במהלך תדרוך לעיתונות: "אנחנו רואים ואנחנו מודעים כי הכוחות האוקראינים מתקדמים באזור חרסון, הם שחררו מספר כפרים באזור". שעה לאחר ההודעה הזו הודיע נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כי ממשלו החליט שלא להכניס את רוסיה לרשימת המדינות המממנות טרור - מהלך אותו קידמה אוקראינה אך הערב מתגלה שללא הועיל.
 
אתמול הודיעו בכירים רוסים בעיר חרסון הכבושה כי הם דוחים את משאל העם על סיפוח המחוז לרוסיה, בשל מתקפת הנגד האוקראינית שסיכלה את תוכניותיהם. רוסיה כבשה את מחוז חרסון כולו בתחילת מרץ וכוונותיה לספח את המחוז לפדרציה הרוסית היו ברורות למדי. בתי ספר במדינה אולצו ללמד בהתאם לתכנית הלימודים הרוסית והשלטון הצבאי עודד תושבים להגיש בקשה לדרכון רוסי. אך כמובן, ההכרזה על משאל עם שייערך במחוז כבר הייתה בגדר הצהרת כוונות רשמית.
לפני מעט יותר משבוע צבא אוקראינה הודיע כי פתח במתקפת נגד בחזית הדרומית במדינה. עוד באותו ערב החלו לזרום דיווחים על כך שהכוחות האוקראינים הצליחו לפרוץ את קווי ההגנה הרוסים בכמה מוקדים שונים ושהכוחות הרוסים החלו בנסיגה מקו החזית. 
בשישי האחרון חברת האנרגיה גזפרום שבבעלות ממשלת רוסיה הודיעה שצינור נורד סטרים 1 - הצינור המזרים גז רוסי לגרמניה ואירופה - לא ישוב לפעולה עד שיושלמו התיקונים בו. החברה לא סיפקה צפי למתי ישוב הצינור לפעול. ביום רביעי הקפיאה החברה את פעילות הצינור לטובת "תיקונים" - השבתה שהייתה אמורה להמשך שלושה ימים והקדימה לה התראה של פחות משבוע.
 
ההודעה הגיעה מספר שעות לאחר שמדינות ה-G7 הסכימו להטיל מכסות מחיר על הנפט הרוסי בניסיון למנוע מימון למשטרו של פוטין המנהל מלחמה באוקראינה. אמנם הסיבה המוצהרת להשבתת הפעילות היא טענתה של גזפרום כי אותרה דליפה בצינור ולא ניתן להשיב את הפעילות עד שתתוקן לחלוטין, אך כבר מספר חודשים שרוסיה מנסה להפעיל לחץ על מדינות המערב ולנפח את מחירי האנרגיה באמצעות קטיעה או צמצום של האספקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה