כסף וצרכנות

רוסיה השביתה לגמרי את זרימת הגז לגרמניה

לאחר שביום רביעי השביתה את צינור נורד סטרים 1 המוביל גז לגרמניה - השבתה שהייתה אמורה להמשך שלושה ימים לצורך תיקונים - הודיעה חברת גזפרום שהצינור לא ישוב לפעולה עד הודעה חדשה
מערכת ice | 
ממשלת גרמניה מסרבת לשלם לרוסיה ברובלים (צילום pixabay, יוטיוב/ Guardian News)
חברת האנרגיה גזפרום שבבעלות ממשלת רוסיה הודיעה אתמול (שישי) שצינור נורד סטרים 1 - הצינור המזרים גז רוסי לגרמניה ואירופה - לא ישוב לפעולה עד שיושלמו התיקונים בו. החברה לא סיפקה צפי למתי ישוב הצינור לפעול. ביום רביעי הקפיאה החברה את פעילות הצינור לטובת "תיקונים" - השבתה שהייה אמורה להמשך שלושה ימים והקדימה לה התראה של פחות משבוע.
ההודעה הגיעה מספר שעות לאחר שמדינות ה-G7 הסכימו להטיל מכסות מחיר על הנפט הרוסי בניסיון למנוע מימון למשטרו של פוטין המנהל מלחמה באוקראינה. אמנם הסיבה המוצהרת להשבתת הפעילות היא טענתה של גזפרום כי אותרה דליפה בצינור ולא ניתן להשיב את הפעילות עד שתתוקן לחלוטין, אך כבר מספר חודשים שרוסיה מנסה להפעיל לחץ על מדינות המערב ולנפח את מחירי האנרגיה באמצעות קטיעה או צמצום של האספקה. 
 
נורד סטרים 1 הוא הצינור הגדול ביותר שמספר גז מרוסיה לאירופה. הצינור בעל קיבולת מקסימלית של 55 מיליארד קוב בשנה. גזפרום והממשלה הרוסית טוענים שהסיבה לאי־רציפות האספקה מאז פרוץ המלחמה באוקראינה היא הסנקציות שהושתו על הכלכלה הרוסית, שבגינן לא יכולה החברה לרכוש חלקי חילוף ולתחזק את פעילותה כבימי שגרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה