משפט

אוקראינה פתחה במבצע לשחרור האזורים הכבושים בדרום המדינה

לפי הודעה רשמית של צבא אוקראינה מתקפת־הנגד תתרחש במספר אזורים בדרום המדינה. הצבא קורא לאזרחים להתפנות מאזורי הלחימה ולפי דיווחים של מספר כלי תקשורת הכוחות האוקראינים הצליחו לחדור את קווי ההגנה הרוסיים בכמה מוקדים
מערכת ice | 
ולדימיר זלנסקי (צילום ABC News)
צבא אוקראינה הודיע היום (שני) על יציאה למתקפת נגד בחזית הדרומית במדינה. לפי דיווחים של מספר כלי תקשורת מקומיים, הכוחות האוקראינים הצליחו לפרוץ את קווי ההגנה הרוסים בכמה מוקדים שונים ושהכוחות הרוסים החלו בנסיגה מקו החזית.
בהודעת הצבא נמסר גם שהמתקפת הנגד תצא לפועל בכמה אזורים - כולל העיר חרסון - שנפלה לידי הכוחות הרוסים עוד בתחילת מרץ. מחוז חרסון היה המחוז הראשון עליו הצליח להשתלט צבא רוסיה ולאחרונה החלה להנהיג בו שימוש בסמלי ריבונות רוסיים: שימוש ברובל ובלוחיות רישוי רוסיות. 
 
כבר שבועות רבים רומזים בכירים בהנהגה האוקראינית וסוכנויות מודיעין על ההכנות למתקפת נגד גדולה, שיצאה לפועל היום.  "בשבוע האחרון השמדנו 10 מחסני תחמושת רוסיים", מסרה דוברת פיקוד הדרום של צבא אוקראינה. "המתקפות האחרונות על היכולות הלוגיסטיות של רוסיה בדרום המדינה החלישו את האויב ללא ספק". על רקע זה דווח בשבועות האחרונים כי רוסיה מגבירה את הפעילות הצבאית במזרח המדינה, בניסיון למשוך את הכוחות האוקראיניים לשם כך שלא יוכלו לצאת למתקפת נגד בדרום.
 
בשל חידוש הלחימה באזור הודיע היום יו"ר סוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) כי משלחת פקחים בראשותו תגיע בקרוב לתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה שבדרום המדינה. מדובר בתחנת הכוח הגרעינית הגדולה ביותר באירופה וכרגע שולטים בה הכוחות הרוסים, בזמן שמפעילים אותה עובדים אוקראיניים.
בשבוע שעבר נותקה התחנה מרשת החשמל בעקבות שריפה שפרצה במקום ושני כורים שנותרו פעילים עברו לקבל את אספקת החשמל שלהם מגנרטורים שהותקנו לשעת חירום, גנרטורים שלא תוכננו לפעול במשך זמן רב. לאחר החזרת התחנה לרשת החשמל אמר נשיא אוקראינה, וולודומיר זלנסקי, שהעולם "חמק רק במעט" מאסון גרעיני. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה