משפט

תביעת ענק: קשת, רשת וכאן 11 ישלמו 4 מיליון שקל?

בשל הטענה כי ערבים מודרים מהשידורים של הערוצים המרכזיים, הוגשה תביעה נגד קשת 12, התאגיד ורשת 13: "הציבור הערבי הינו חלק בלתי נפרד מאזרחי מדינת ישראל. לא ייתכן שהציבור הערבי יותר מהתקשרות וקולו כמעט ולא יישמע"
מערכת ice |  1
מהפכה בטלוויזיה (צילום unsplash)

האם הערוצים הגדולים בישראל בדרך לשלם פיצוי עתק בגלל העסקה של מיעוטים? תביעה ייצוגית בגובה של 4 מיליון הוגשה בטענה להדרת ערבים משידורי הערוצים קשת 12, רשת 13 והתאגיד כאן 11.

בנימוקי הבקשה נכתב: "הסוגייה נשוא בקשת האישור תגרום לכל המערכת להתכוון מחוסר נחת, ובהמשך נראה כי מיטב עורכי הדין שייצגו את המשיבות לא יבחלו באף דרך, בכדי להביא לאי בירורה של בקשת האישור דנן, ולשם כך יגייסו את מיטב הטיעונים, אך למען האמת המבקש וצוות משרדו מוכנים לכל תרחיש, והם לא ינוחו עד לשינוי מדיניות המשיבות .המבקש ובאי כוחו הקבוצה, ואף לטובת המשיבות עצמן, ולכלל אזרחי מדינת ישראל אשר חרטה אי שם על יביאו בשורה חיובית לחברי דגלה את היותה שוויונית ודמוקרטית, הגם כי בתקופה האחרונה מנסים להלבישה בלבוש של מדינה יהודית, ושוב דמוקרטית, אשר נהיה למילת גנאי במיוחד בתקשורת הישראלית יהודית ושוב יהודית ורק לסיום משחילים את הביטוי אשר בוחרת להדיר אוכלוסייה שלמה המהווה 20% מאזרחי המדינה".
 


עוד נכתב כי "המבקש מתעקש ליישם את אשר למד בפקולטה למשפטים לפיה מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית ולא רק ליהודים אלא גם לערבים, והוא עושה זאת לא למען אזרחיה הערבים של המדינה, אלא גם למען אזרחיה היהודים על מנת לשמור עליהם בל יחליקו במדרון ויגיעו לתהום מאוד עמוקה. בכל יום החל משעות הבוקר ועד לשעות הערב המשיבות משדרות תוכניות אקטואליה נצייר לכם את התמונה הברורה" .

לסיום נכתב: "בכל התוכניות אין ולו ערבי אחד !לפעמים מבליחה לה דמות של ערבי, ובדרך כלל הוא ממלא את משבצת הערבי המתחסד אשר דבריו אמורים להיות ערבים לחיכם של האדונים שמזמינים אותו, כך שבסופו של דבר הופעתו של הערבי אינה משרתת את התרבות הנחוצה, אלא מבליטה את כל תופעות הלוואי השליליות של החברה הישראלית . התמונה המתוארת אולי נראית לכם מוזרה, אך כל ערבי במדינה חש בתחושה המתוארת בפסקה זו. המצב הינו ענום, והמצב בתוכניות מצביע על יחסה של החברה היהודית כלפי החברה הערבית, והוא יחס של בוז מהדהד שיחד על הגזענות הפושה במדינה יוצר דואט לא יפה למראית עין, שכן שילוב של שנאה והדרה לעולם לא ייחשבו כמראה מלבב לערבי המתבונן מהצד. גס לנו הערבים יש וזכויות במדינה".
שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "הציבור הערבי הינו חלק בלתי נפרד מאזרחי מדינת ישראל. לא ייתכן שהציבור הערבי יותר מהתקשרות וקולו כמעט ולא יישמע. בשנים האחרונות הגשתי תלונות רבות בעניין לרשות השניה ואני מברך על תביעה זו ומקווה שסוף סוף כלל אזרחי ישראל יקבלו ייצוג הולם בתקשורת".
מכאן 11 נמסר בתגובה: "בתאגיד השידור הישראלי ישנם כ - 100 עובדים מהמגזר הערבי מתוכם עשרות מגישות, מגישים, פרשנים, נשות ואנשי חדשות שמופיעים על מסך הטלוויזיה מדי יום בערוץ מכאן אפיק 33, ברצועת האקטואליה בעברית בכאן 11 ובתחנת הרדיו של כאן רשת ב זאת כחלק מהקפדה על גיוון וייצוג כלל האוכלוסיות בישראל. בנוסף, לפי נתוני עמותת סיכוי ויפעת מחקרי מדיה, בשנת 2021 חטיבת החדשות של תאגיד השידור הישראלי הובילה באחוז המרואיינים מהמגזר הערבי".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טלוויזיה ישראלית
    ישראל 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתושב ישראלי ויהודי זכותי לדרוש שלא יהיו תוכניות בערבית , בלאוו הכי הערבים לא צופים בערוצים שלנו ויש להם המון תחנות ערביות שיכולות לספק אותם וזה מה שהם צופים .
    סגור