משפט

נאור שירי: "אמיר אוחנה מתעלם מהממשלה שדרסה את הכנסת ומאיים על השופטים"

ח"כ נאור שירי מיש עתיד דרוך לקראת הכרעת בג"ץ ולהשלכותיה בתרחיש שבו השופטים יפסלו חוק יסוד שהעבירה הכנסת ואומר בריאיון ל-ice כי: 'רוב קובע' זה טיעון ילדותי ולא מייצג דמוקרטיה"
דוד זולדן | 
ח"כ נאור שירי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
נאור שירי, נציג יש עתיד בריאיון ל-ice אחרי הדיון הסוער בבג"ץ, מתייחס לאיומים של שרי הליכוד לקראת התרחיש לפיו שופטי בג"ץ יחליטו לפסול חוק יסוד של הכנסת ומזהיר מפני עימות חזיתי בין שתי הרשויות החזקות במקרה של סירוב להכיר בהכרעת שופטי העליון.
בית המשפט מעולם לא הוסמך לפסול חוקי יסוד ובתרחיש שבו הוא נוטל את הסמכות מהכנסת - האם אין מדובר בקריאת תגר על בחירת הרוב?
"בחוק לא קיימת הוראת הסמכה מפורשת של בית המשפט לגבי חוקי יסוד, מתוך כך ומתוקף המציאות שבה הממשלה הנוכחית מוצאת לנכון להדביק את תווית 'חוק יסוד' על כל חוק שהיא מחוקקת מתוך ההנחה שהדבר פותר אותה מביקורת שיפוטית, הוא דבר פסול מהיסוד. לא מדובר בקריאת תגר על בחירת הרוב, בית המשפט מונע שימוש לרעה בתיקון חוקתי. דמוקרטיה לא מתחילה ונגמרת ב'רוב קובע', אלא בשמירה על זכויות הפרט, ועל ערכים. 'רוב קובע' זה טיעון ילדותי ולא מייצג דמוקרטיה".
במהלך נאומו, קרא יו"ר הכנסת אמיר אוחנה למערכת המשפט: "הכירו במגבלות הכוח שלכם". גם הליכוד שיגר הודעה לפיה, פסילת חוק יסוד - היא קו אדום. האם האמירות נועדו להלך אימים על מערכת המשפט ערב ההכרעות בבג"ץ?
"מתוקף תפקידו, יו"ר הכנסת צריך להילחם על מעמדה של הכנסת, צריך להילחם על זכותם של חברי הכנסת לפקח על הממשלה, על זכותם של חברי הכנסת לקבל תשובות לשאילתות בזמן ובעצם להתעקש על חובתה של הכנסת לממש את תפקידה. בנאומו הוא התעלם מהדורסנות של ממשלת ישראל שדרסה את הכנסת ועוברת לבתי המשפט ולאמצעי התקשורת, ובמקום זאת הוא בוחר לאיים על השופטים ועל הרשות השופטת".
אם בג"ץ יפסול חוקים שהכנסת העבירה והממשלה תקבל זאת כהמלצה לא מחייבת כיצד תגיבו? 
"אנחנו לא רוצים להגיע למצב הזה. במידה וממשלת ישראל לא תממש את פסיקת בג"ץ, משמע שזו ממשלה לא לגיטימית, אנרכיסטית ופושעת. אם שרים במדינת ישראל לא יכבדו את פסיקת בג"ץ ושלטון החוק, למה שהאזרח הקטן יכבד? אסור שזה יקרה. לא ייאמן שיש דיון אם הממשלה תציית או לא תציית לפסיקת בג״ץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה